Àpat de Nadal a les fosques
La família de la Montse va fer la sobretaula de Nadal a les fosques
Catalunya al dia

Indemnitzada amb 3,36 euros per passar el dia de Nadal sense llum: "Estic indignada"

Aquesta és la rebaixa a la factura que les companyies han fet a alguns dels 500 clients de l'Eixample de Barcelona que es van quedar a les fosques i sense aigua el 25 de desembre passat

Ariadna Subiñà/Glòria MarínActualitzat

La Montse viu al carrer Consell de Cent i és una de les afectades pel tall de llum que hi va haver el dia de Nadal en aquesta zona. La causa va ser una fuita d'aigua que va inundar un centre de transformació d'Endesa situat a la cruïlla d'aquest mateix carrer amb el d'Aribau. La Montse i la seva família ho recorden bé.

Aquell dia esperaven 17 persones per dinar. No van cancel·lar res i el dinar i la llarga sobretaula es va acabar fent sota la llum de les espelmes per necessitat i no pas buscant l'ambient romàntic pel qual les fem servir la major part de les vegades. 

La llum va marxar a les 6 del matí i no la van recuperar fins gairebé les 11 de la nit. A mig matí, i per poder salvar el moment del dinar, van demanar a la companyia distribuïdora, e-distribución, que posés generadors, però finalment no es van posar en marxa fins a la nit. Aquesta setmana, gairebé quatre mesos després d'aquell dia, la sorpresa ha arribat amb la factura de la llum.

Detall de la factura amb la indemnització pel tall del dia de Nadal (3Cat)

La Montse explica que en el seu moment no van demanar cap indemnització perquè la companyia elèctrica Iberdrola els va assegurar que la distribuïdora e-distribución ja els compensaria sense necessitat d'engegar cap tràmit. El que no s'esperaven és que la compensació fos de poc més de 3 euros.

"Quan ho he vist a la factura m'he quedat sorpresa i indignada, perquè aquesta indemnització és ridícula."

Altres veïns de la zona afectada pels talls de llum i aigua ni tan sols han rebut aquesta mínima rebaixa. És el cas l'Helena Estivill, que no ha sabut res de la companyia elèctrica tot i reconèixer que tampoc va engegar cap reclamació: "Et canses que no et facin cas."

El Nadal passat tampoc l'oblidarà mai perquè ella sí que va haver d'anul·lar el dinar familiar que s'havia de fer a casa seva. El seu pare va en cadira de rodes i sense ascensor tot es feia molt difícil. 

Els generadors que es van instal·lar posteriorment també van provocar problemes al veïnat (3Cat)


Paperassa dissuasòria

A banda dels veïns, alguns comerços també es van veure afectats pel tall de llum i aigua. La Isabel Alcaide és la propietària d'una perruqueria situada al mateix carrer Consell de Cent.

Per Nadal i Sant Esteve tenien la perruqueria tancada, però fins Cap d'Any van haver de treballar a mig gas perquè els generadors que es van instal·lar mentre no es resolia l'avaria els van provocar alguns problemes.

"Vam demanar una indemnització a l'assegurança, però em van demanar un munt de papers i jo per fer això no puc perdre tant de temps."

La Isabel explica que, entre altres coses, li van demanar papers i factures que demostressin que els dies previs a Cap d'Any havia facturat menys que els mateixos dies dels 3 anys anteriors.

 

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut