Una agent cívica vigila el funcionament de les escales mecàniques de la baixada de la Glòria
La renovació de les escales ha costat cinc milions (3Cat/Ariadna Subiñà)
Catalunya al dia

Les escales reversibles de la baixada de la Glòria, avariades just després de l'estrena

Des de l'Ajuntament de Barcelona expliquen que les escales mecàniques van quedar aturades dilluns al vespre i aquest matí a causa d'una pujada de tensió i que un equip tècnic hi treballa perquè no es repeteixi

Enllaç a altres textos de l'autor

Glòria Marín Villanova

Periodista dels Serveis Informatius de Catalunya Ràdio

Actualitzat

L'estrena de les escales mecàniques reversibles de la baixada de la Glòria, al districte de Gràcia de Barcelona, no ha començat amb bon peu. Després de més d'un any d'obres, aquest dilluns en van començar a funcionar els dos primers trams, però poques hores després, al vespre, les escales del tram més baix, el que connecta l'avinguda de Vallcarca i el carrer de la Mare de Déu del Coll, van quedar aturades durant mitja hora. I l'incident s'ha tornat a repetir a primera hora d'aquest matí durant 45 minuts, segons informen des de l'Ajuntament de Barcelona.

Fonts del consistori barceloní han explicat que totes dues avaries s'han produït per una pujada de tensió i que ja s'està treballant amb la companyia elèctrica per acabar de regular el flux i evitar noves incidències. 

Les mateixes fonts expliquen que, per prevenció, aquests primers dies hi haurà un operari in situ per respondre de manera immediata si es torna a produir una aturada. Afegeixen que posteriorment es podrà controlar en remot, ja que en cas d'aturada es produeix un avís telemàtic.

L'Ajuntament hi ha desplaçat un equip tècnic per resoldre l'avaria (3Cat/Ariadna Subiñà)

El tram més alt de les escales mecàniques reversibles, el que va del carrer de Sostres fins a l'avinguda del Coll del Portell, no ha patit cap mena d'avaria des que es va posar en marxa dilluns al matí. Aquestes escales són les que arriben fins a una de les entrades del Park Güell i són molt utilitzades pels turistes.

La novetat més rellevant de les obres que s'han fet és que les escales mecàniques ara són reversibles. Abans només servien per pujar, però amb aquesta remodelació també es pot triar l'opció de baixada.


Fins a l'estiu no estaran completament operatives

Els trams estrenats són el més alt i el més baix, que és el que ha tingut les avaries.

Per poder fer servir el tram del mig, el que va del carrer Verdi fins al carrer de Sostres, caldrà esperar encara un parell de mesos perquè les obres encara no s'han acabat. El cost total de la infraestructura són 5 milions d'euros.

 

Anar al contingut