Superilla del Mercat de Sant Antoni
El carrer Comte Borrell desemboca a la superilla del mercat de Sant Antoni (Òscar Giralt/Ajuntament de Barcelona)
Barcelona

Una jutge tomba l'eix verd del carrer Borrell i l'Ajuntament anuncia que recorrerà

És la segona sentència contra els eixos verds del govern de Colau, després que al setembre la justícia ordenés revertir les actuacions del carrer Consell de Cent

Una jutge ha tombat l'eix verd del carrer Comte Borrell, a Barcelona, impulsat pel govern d'Ada Colau. La decisió de la magistrada dona la raó a la Unió d'Eixos Comercials Barcelona Oberta, que va presentar un recurs contra el projecte, i insta a revocar l'actuació.

La sentència conclou que la conversió del carrer en zona de vianants no es podia fer com una obra ordinària, sinó que calia modificar el Pla General Metropolità perquè "s'encobreix una actuació urbanística transformadora de la xarxa viària de l'Eixample". En aquest sentit, la jutge determina que l'acord que aprovava el projecte executiu de l'obra és "nul de ple dret".
 

El precedent del carrer Consell de Cent

La magistrada afegeix que les obres són "un calc idèntic" de la "superilla" del carrer Consell de Cent, que ja van ser tombades per la justícia un cop finalitzades. En aquest sentit, inclou la mateixa decisió: cal revertir l'actuació i tornar a la planificació prèvia del carrer.

En el cas de Consell de Cent no s'ha retornat el carrer a l'estat anterior a les obres, sinó que s'ha iniciat un procés de mediació per voluntat de totes les parts, entre elles també Barcelona Oberta.
 

L'Ajuntament recorrerà, però presentarà un pla de millora

L'Ajuntament ja ha anunciat que recorrerà la sentència. La tinenta d'alcaldia d'Urbanisme, Laia Bonet, ha destacat en declaracions a l'agència EFE que "l'Ajuntament sempre ha defensat la legalitat del que s'ha fet", però ha avançat que al juny presentaran un pla de millora.

"Les pacificacions de Consell de Cent, Borrell, Rocafort i Girona ja estan fetes, però haurem d'aplicar un pla de millora per corregir-ne les deficiències", ha anunciat Bonet. La primera tinenta d'alcaldia assenyala el sistema de protecció dels arbres, la convivència entre vianants i vehicles i el cost del manteniment dels carrers com les principals deficiències de l'actual model d'Eixos Verds.

 

ARXIVAT A:
ContaminacióUrbanisme
Anar al contingut