Logotip de Cacaolat
Logotip de Cacaolat
Barcelona

La xarxa es mobilitza per salvar Cacaolat, amb problemes de distribució per la fallida de Nueva Rumasa

La xarxa en català no es resigna a perdre una marca històrica del país. El conflicte de Nueva Rumasa que deixa Cacaolat sense existències d'alguns formats als supermercats perquè l'empresa no té envasos ha arribat a Twitter amb una campanya de suport a l'empresa. #Salvemelcacaolat i #Cacaolat són "trending topic" a Catalunya i estan entre els 10 més vistos de tot l'Estat.

Actualitzat
A finals de febrer Nueva Rumasa feia fallida. L'empresa acumula un deute de 700 milions d'euros i està immersa en un procés per renegociar-lo. Els problemes econòmics han enganxat de ple Cacaolat, una empresa catalana amb 80 anys d'història, però que forma part del hòlding propietat de Ruiz Mateos.

La situació financera és tan complicada que fins i tot aboca Cacaolat a desaparèixer de les lleixes dels supermercats. L'empresa no té envasos i només distribueix la beguda en el format d'ampolleta de plàstic, segons informen els sindicats. L'empresa ha decidit centrar els seus esforços en l'hostaleria, tot i que també hi ha molts bars i cafeteries que expliquen que no els arriben les comades.

Tot i així, el director general de Cacaolat, Sebastian Masdeu, ha assegurat que la companyia no ha deixat de vendre el producte als supermercats i tampoc ho farà en un futur, segons ha informat en un comunicat aquest divendres. "Sota cap concepte s'ha deixat de ni es deixarà de subministrar als supermercats el batut de Cacaolat", ha dit Masdeu, assegurant que el concurs de creditors presentat per la companyia té com a objectiu donar viabilitat a la marca.

Aquesta situació ha provocat la reacció de la xarxa en català, especialment de Twitter. Els tuitaires catalans han començat una campanya espontània per demanar que la marca no desaparegui. #Salvemelcacaolat i #Cacaolat s'han convertit en els temes del moment a Catalunya i fins tot a tot l'Estat. Per moments el terme Cacaolat també ha aparegut a la llista de "trending topics" mundial.

Els tuitaires demanen que Cacaolat no desaparegui, es pregunten què berenaran els més petits, què prendran els que no els agrada el cafè i fins i tot plantegen una concentració per beure Cacaolat davant la fàbrica a Barcelona.

Marca històrica en concurs de creditors

La crisi de Cacaolat, controlada per Nueva Rumasa, s'està agreujant després de la presentació del concurs de creditors el passat 17 de març. El jutge de lo mercantil ho ha admés mantenint tant la gestó com l'administració de la companyia.

Segons publica "La Vanguardia", com que Clesa està paralitzada, Cacaolat ja no té els envasos en "tetrabrik" que li fabricava l'altra empresa del grup Nueva Rumasa. Això fa que la companyia tingui problemes per arribar amb alguns formats als supermercats. Els sindicats de Cacaolat expliquen que ara per ara només es distribueixen ampolletes de plàstic. El pla de l'empresa passa per centrar-se en batuts per a l'hostaleria, que distribueix en envasos de vidre retornables. Segons Masdeu això no passarà ja que el concurs de creditors és per garantir la continuïtat de la marca, i també assegura que no s'ha deixat de proveir als supermercats: "Portem quatre generacions alimentant les il·lusions dels nostres consumidors i el nostre objectiu és seguir fent-ho", ha explicat.

La marca és una històrica de Catalunya. De fet, és el primer batut de cacau industrialitzat del món. Va nèixer a Cardedeu el 1931 de les mans de Joan Viader Roger per aprofitar la llet desnatada, que llavors es considerava un producte de rebuig. El 1974 la família es va haver de vendre l'empresa a Clesa, que el 2001 va passar a mans de Parmalat i el 2007 de Nueva Rumasa.

Anar al contingut