Un possible traçat del corredor mediterrani
Un possible traçat del corredor mediterrani
Brussel·les

El Parlament Europeu considera "crucial" el Corredor Mediterrani i "inviable" el central

Falta poc més d'una setmana perquè la Comissió Europea faci pública la seva preferència per la connexió d'alta velocitat entre Espanya i França, i a Brussel·les continuen sortint veus que aposten pel Corredor Mediterrani en detriment del Corredor Central. L'última ha estat la del president de la Comissió de Transports del Parlament Europeu, el laborista britànic Brian Simpson, que considera que la construcció d'una nova connexió a través dels Pirineus "no és viable ni necessària", mentre que veu "absolutament imperatiu" i "crucial" construir el Corredor Mediterrani.

Actualitzat
Brian Simpson considera que la travessia central dels Pirineus és inviable perquè "quan et poses a fer forats a les muntanyes el cost de l'obra esdevé molt i molt car", ha alertat en una entrevista a l'ACN.

En canvi, respecte del corredor mediterrani, Simpson ha afirmat: "No s'ha de ser cap geni per entendre que, si la via del TGV francès s'acaba a prop de Perpinyà i la del TGV espanyol ja arriba a Barcelona, el més beneficiós seria connectar-les", i considera la infraestructura necessària "no només per a passatgers sinó també per a mercaderies".

El president de la comissió de Transports també ha criticat l'intent de "polititzar" les infraestructures ferroviàries i ha alertat el govern espanyol que els TGV "no són barats" i que "no és necessari cobrir tot Espanya de línies d'alta velocitat, sinó només connectar les principals ciutats i França i Portugal".
Anar al contingut