Madrid

Blanco: "Avui es consagra el pas de l'Espanya radial a l'Espanya en xarxa"

Després de conèixer la proposta de la Comissió Europea per a la xarxa de transports, el ministre de Foment, José Blanco, n'ha fet un balanç positiu perquè, segons ha assegurat, "recull tots els nostres plantejaments". I és que pel titular de Foment: "La proposta recull la filosofia que he defensat sempre, que es basa en l'establiment d'una xarxa creada en la importància que es concedeix a la interoperabilitat i l'establiment d'objectius basats en l'eficiència econòmica i la sostenibilitat ambiental". Blanco ha sentenciat: "Avui és el dia que es consagra el pas de l'Espanya radial a l'Espanya en xarxa" en la planificació de les infraestructures europees.

RedaccióActualitzat
Blanco ha sentenciat: "Avui és el dia que es consagra el pas de l'Espanya radial a l'Espanya en xarxa", en la planificació de les infraestructures europees. Precisament per això, el ministre ha assegurat que recull la proposta amb satisfacció i responsabilitat. En aquest sentit, Blanco ha dit que aquesta proposta exigirà "un segon esforç modernitzador en el nostre país" de manera que les infraestructures previstes en les xarxes europees acabin al voltant de l'any 2030, tot i que creu que deu anys abans ja estaran enllestides.

En qualsevol cas, el ministre ha assegurat que la visió de l'actual govern està basada en l'"eficiència econòmica, la sostenibilitat ambiental i una xarxa mallada que cohesiona tot el territori".

Defensar i millorar la proposta

El pròxim govern que surti de les urnes el proper 20-N tindrà la responsabilitat de defensar en tots els fòrums europeus la proposta i fins i tot millorar-la, ha dit el titular de Foment, que ha recordat que fa dos anys que treballen en el projecte.

El ministre també ha recordat que les propostes prioritàries dels corredors mediterrani i atlàntic hauran de rebre el vistiplau de la Comissió Europea (CE) i del Parlament Europeu.

Blanco ha explicat que el conjunt d'actuacions suposaran una inversió de més de 49.800 milions d'euros, repartits en 7.000 milions d'euros cada any. Una xifra que ha qualificat el ministre de "realista", segons ha dit: "davant les ajustades estimacions de despesa que l'actual conjuntura ens permet". La major part del finançament d'aquestes infraestructures les respondrà als estats membres.

Per Foment, l'impuls del transport ferroviari de mercaderies és el gran objectiu de la política de transports per aquesta dècada. En aquesta línia ha assegurat que la proposta de la CE abasta d'una manera "ordenada o coherent" el conjunt del territori.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut