Sant Pol de Mar

Restablerta la línia 1 de Rodalies però amb menys freqüència de pas entre Arenys i Calella

La circulació de trens de la línia 1 de Rodalies, al Maresme, ha quedat restablerta a primera hora d'aquest dijous, després del descarrilament d'un tren a l'estació de Sant Pol de Mar dimecres. Segons Renfe, però, el tram entre Calella i Arenys encara es veu afectat per una reducció de la freqüència de pas dels trens en hora punta, ja que els trens que normalment acaben a Calella ho faran durant tot el dia a Arenys i les persones que hagin de viatjar a Calella hauran d'agafar un altre tren a Arenys. Segons ha pogut saber TV3, en el moment en què va descarrilar, el tren feia marxa enrere.

RedaccióActualitzat
El portaveu de Renfe, Antonio Carmona, ha admès que "això suposa una reducció en l'oferta", però "només per als passatgers que van d'Arenys a Calella", ja que la resta de passatgers d'aquesta línia, "disposen del servei habitual".

Durant tota la nit, Renfe i l'Adif han treballat en l'encarrilament del tren i reparació dels danys que l'incident ha causat a la infraestructura, però l'estació de Sant Pol només disposa d'una via operativa, per la qual cosa no és possible fer-hi encreuament de trens i això fa que el servei habitual només es pugui oferir fins a Arenys.

El tren va descarrilar parcialment a l'altura de Sant Pol, tal com es pot observar a la fotografia que ha fet un usuari. Cinc dels eixos del comboi van descarrilar en arribar a l'estació, poc abans de dos quarts de cinc de la tarda. La cinquantena de passatgers que anaven al comboi van resultar il·lesos i van poder tornar pel seu propi peu fins a l'estació.

S'investiguen les causes del descarrilament

Segons ha pogut saber TV3, en el moment en què va descarrilar, el tren feia marxa enrere. Havia entrat en el tram on les dues vies passen a una i un tren s'acostava en sentit contrari. Segons sembla, el tren s'hauria saltat una senyalització de parar-se i, quan va fer marxa enrere, com que ja s'havia fet el canvi d'agulles, cinc eixos del comboi van sortir de la via i va descarrilar. Ara, Renfe està investigant si es tracta d'un error humà o si va fallar el sistema tècnic de senyalització.

Després de l'incident, la companyia va oferir un servei alternatiu d'autobusos per carretera. El portaveu de Renfe, Antonio Carmona, ha justificat les aglomeracions de passatgers perquè "la capacitat que té un tren no és ni molt menys la que té un autobús", i això pot provocar "en moments puntuals alguna aglomeració de gent".
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut