Les onades han provocat un desplaçament del "Costa Concordia".
Les onades han provocat un desplaçament del "Costa Concordia". (Foto: Reuters)
Giglio

Es reprèn la recerca dels 21 desapareguts del "Costa Concordia" gràcies a un robot teledirigit

Després d'unes hores suspeses, s'han reprès les feines de recerca dels 21 passatgers del "Costa Concordia" que, una setmana després del naufragi, encara continuen desapareguts. Malgrat la impossibilitat que efectius de salvament entrin al vaixell, la inspecció continua endavant gràcies a un robot teledirigit per cable, amb capacitat per baixar fins a 500 metres de profunditat i enviar a la superfície les imatges que capta. Aquest artefacte s'està utilitzant per verificar els punts de suport de la nau i també per buscar al mar la vintena de persones que encara estan desaparegudes.

RedaccióActualitzat
El moviment del vaixell ha estat la causa de la suspensió de la recerca. Les onades han provocat un desplaçament de l'embarcació, encallada davant les costes de l'illa de Giglio, que suposa un perill per als bombers que miren d'arribar a la cabina del capità per obtenir informació sobre l'accident.

El creuer llisca 7 mil·límetres cada hora

El professor de Ciències de la Terra de la Universitat de Florència Nicola Costagli, un dels encarregats de seguir l'evolució de la nau, ha explicat que el "Costa Concordia" es mou a un ritme constant de set mil·límetres cada hora, la qual cosa ha obligat a suspendre el rescat per part d'equips de bussejadors per no posar les seves vides en perill. Segons Costagli, la proa es mou a una velocitat més gran que no pas la popa i pot arribar als 15 mil·límetres per hora.

L'atenció en aquests moments se centra en les previsions meteorològiques, ja que de cara a les properes hores s'espera maregassa, la qual cosa fa témer per l'estabilitat del vaixell. Les corrents marítimes i l'onatge podrien empènyer el casc de l'embarcació cap al fons del mar.

Costa Creuers es desvincula del capità

Costa Creuers ha decidit declarar-se part civil en el cas, suspendre de feina el capità, Francesco Schettino, i no donar-li assistència jurídica.

Carnival Corporation, d'on és filial Costa Creuers, ha anunciat, per la seva banda, que farà una revisió completa de totes les mesures de seguretat i procediments en emergències de totes les seves filials. La companyia de creuers més gran del món ha afegit que tant ella com tot el sector "mantenen un excel·lent historial de seguretat al llarg dels anys".
Anar al contingut