Barcelona

El trànsit disminueix un 3% a Barcelona i l'àrea metropolitana

La crisi i la pujada del combustible són dos factors que ajuden a explicar la important baixada del trànsit que des de fa un temps es nota a les carreteres. La circulació s'ha reduït tant als accessos com a l'interior de Barcelona. La baixada ja va començar amb l'inici de la crisi.

RedaccióActualitzat
No és només la percepció d'alguns conductors que en hora punta circulen per Barcelona i l'àrea metropolitana. La Ronda Litoral a un quart de vuit del matí, mesos enrere, estava col·lapsada i ara és una via amb trànsit dens però sense embussos. I el mateix passa a l'entrada per la Diagonal, que una hora més tard mostra fluïdesa i uns vehicles que s'aturen per culpa dels primers semàfors. Al darrere d'aquests canvis hi ha les xifres que han constatat des del Centre de Control de Trànsit de Barcelona: el trànsit ha disminuït un 3% respecte a l'any passat.

"Tot i que la xifra no sembla gaire elevada, aquest 3% allunya les vies del punt de saturació. Això fa que la congestió disminueixi força i la sensació que tenen els conductors als carrers és que el trànsit és bastant més fluïd que abans", ha explicat el responsable del Centre de Control de Trànsit de l'Ajuntament de Barcelona, Roberto Rios.

Per exemple, aquest descens del 3% en una via tan transitada com el carrer Aragó de Barcelona representa una disminució de 2.000 vehicles al dia o 4.000 si ho comparem amb les xifres del 2009.

Més velocitat

Això es tradueix en un increment de la velocitat, que han notat els vehicles privats però també els autobusos; i ha permès suprimir dos cotxes en algunes línies, com la 27, però amb la mateixa freqüència de pas. I aviat 10 línies més prescindiran de vehicles, sempre que es mantingui l'actual mitjana de velocitat comercial del servei.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut