Barcelona

Els ciclistes lamenten que molts conductors no coneixen prou el codi de circulació respecte als ciclistes

RedaccióActualitzat
L'any 2011 van morir dos ciclistes a les carreteres catalanes. El 2010 els morts van ser set i l'any anterior les víctimes havien estat nou. Les xifres indiquen una tendència a la baixa des que el 2010 va entrar en vigor la nova normativa de trànsit.

Els ciclistes demanaven més mesures de seguretat a la carretera quan al maig del 2010 va entrar en vigor la reforma del codi de circulació. El codi permet, entre altres mesures, als ciclistes circular en parella o en grup i els dóna sempre prioritat.

La llei obliga també els automobilistes a deixar una distància mínima d'1 metre i mig, i no fer-ho és una infracció greu que es pot sancionar amb la pèrdua de 4 punts.

Als ciclistes, la nova llei els multa si no porten llums reflectants perquè puguin ser vistos a la carretera quan hi ha poca llum, i els obliga a portar els llums encesos.

Des del 2010 també s'ha millorat la senyalització per recordar als conductors de vehicles de motor que circulin amb precaució als llocs on acostuma a haver-hi ciclistes, i que respectin la distància de seguretat.

Però el col·lectiu reclama que la senyalització s'estengui a tot el territori. Consideren els senyals molt necessaris per la seguretat a les carreteres, ja que, segons ells, el principal problema és que moltes vegades els conductors no respecten o no saben prou bé el codi de circulació.

El col·lectiu també reclama més sancions als infractors.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut