Barcelona

La indústria i els usuaris imaginen un futur de gestió intel·ligent amb els smartphones

Les companyies relacionades amb la telefonia i els usuaris responen amb coincidències a la pregunta "Com seran els mòbils el 2022?" Totes dues parts vaticinen que, en una dècada, els telèfons serviran per a tot i que la innovació, més enllà de la mida, el pes o la forma, estarà en l'ús: serviran per gestionar de manera intel·ligent multitud d'accions.

Nereida CarrilloActualitzat
Els smartphones d'avui modelaran la "smartsocietat" de demà? La resposta sembla afirmativa i el calendari perquè això ocorri no sobrepassa la dècada. Aquest és l'horitzó que ens espera segons les previsions que aquest dimecres la indústria ha exposat en una conferència sobre innovació al MWC. I també segons diverses opinions d'usuaris que hem recollit.

En la xerrada sobre els mòbils del 2022 gairebé no s'han imaginat ginys ni característiques formals de telèfons i tauletes; l'ús i els processos han monopolitzat el debat. El concepte clau: la gestió intel·ligent de les dades. John Donovan, d'AT&T, ha mostrat projectes d'un mòbil que obre portes i d'una tauleta per al cotxe que reconeix els dispositius i t'avisa si te n'has oblidat un.

Un altra proposta de gestió intel·ligent ha estat la d'Audience. Peter Santos, el seu president, ha explicat l'aplicació "earSmart" , que neteja el so ambient perquè s'entengui nítidament la veu de la persona amb qui parles. Per la seva banda, Micah Adler, fundador de Fiksu, ha proposat una gestió eficaç de les dades i dels entorns per posicionar millor les apps entre un públic que cada setmana té a l'abast 15.000 aplicacions noves.

L'aplicació que més ha captivat l'audiència, però, ha estat la de Blippar, presentada pel seu cofundador i cap, Ambarish Mitra. Són la primera plataforma per a smartphones de reconeixement d'imatge i de propostes de realitat augmentada (AR, en la sigla en anglès). Funciona així: amb el mòbil, enfoques un producte o una fotografia i, a partir d'aquí, es desplega un contingut interactiu que enriqueix la realitat. Aquest vídeo inclou una demostració presentada al congrés: d'una ampolla real de quètxup se'n despleguen receptes interactives.






Fins ara, la realitat augmentada s'ha utilitzat sobretot amb finalitats de publicitat i màrqueting, però potser en l'espai d'una dècada hi ha temps per imaginar-ne noves utilitats.

Els mòbils del futur, segons els usuaris

La recreació dels usuaris dels telèfons mòbils no està gaire lluny de les possibilitats i les investigacions de la indústria. "Els mòbils intervindran a través de tot i gestionaran dades de forma integral", pronostica Amy Klement. Coincideix amb ella Alejandro Xiol, que imagina un horitzó en què els telèfons mòbils i les tauletes ampliaran les utilitats: "Si avui el telèfon mòbil és trucades, internet, fotos i jocs, hi sumarem targeta de crèdit, la possibilitat d'obrir portes i d'arrencar el cotxe". La predicció d'obrir portes d'Alejandro, ja l'ha mostrat en viu i en directe John Donovan al MWC.

Alguns usuaris dibuixen el futur a partir d'imatges palpables que han experimentat en la ficció: "Els mòbils d'aquí deu anys seran com els de Star Wars", diu Jacobo De Llanza. En la mateixa línia s'expressa Sergio Martín: "Seran com els diaris de Harry Potter, en sortiran vídeos". Són dues imatges no gaire lluny dels anuncis publicitaris amb realitat augmentada de Blippar.

Per la seva banda, Ashley Seyid, que treballa per a una companyia que es dedica al negoci de les tauletes per a escoles, pronostica més contingut en el núvol, més velocitat de les xarxes i més convergència tecnològica el 2022.

A jutjar pels pronòstics de la indústria i dels consumidors, els smartphones constitueixen el primer pas per "smartaritzar-ho" tot. Això encara que algunes aplicacions amb el cognom "smart" semblin més frívoles que intel·ligents.



Anar al contingut