2 accidente-autobus-tunel-suiza-default
L'autocar accidentat contre un mur dins el túnel

Supervivents de l'accident de Suïssa diuen que el conductor canviava un DVD en el moment del sinistre

Una investigació conjunta del diari suís "Aargauer Zeitung" i del belga "Het Laatste Nieuws", publicada en les seves respectives edicions digitals, apunta aquest momentani desviament d'atenció del conductor de l'autocar com a possible causa del tràgic accident. Segons aquests dos diaris, un acompanyant del grup, que tornava a Bèlgica després d'una estada als Alps, va portar al conductor immediatament abans de l'accident un DVD. Sembla que ho han confirmat els nens ferits ingressats en hospitals del cantó de Valais.

RedaccióActualitzat
Fonts del govern regional van confirmar al diari suís que els nens havien relatat aquesta versió dels fets als seus pares i al personal hospitalari.

El portaveu de la policia del cantó de Valais, Renato Kalbermatten, va dir que desconeixia aquesta la reconstrucció dels fets i ha afirmat que ara mateix li sembla "pura especulació".

Segons aquesta mateixa font, aquest moviment del conductor no l'haurien captat les càmeres de vigilància del túnel.

Directius de la companyia propietària de l'autocar, Toptours, van descartar que els nens poguessin veure el conductor posant un DVD en el reproductor, perquè els seients dels viatgers en aquest model d'autobús estan més elevats que la cabina del xòfer.

Afirmen que a la cabina hi havia dos conductors, i per tant seria estrany que el que en aquell moment conduïa introduís el DVD en l'aparell, que és a la dreta i a l'alçada del cap del seient del xòfer.

Tampoc la fatiga pot haver estat causa de l'accident, ja que els dos conductors van passar la nit a Sierre i van descansar durant la jornada abans de marxar cap a Bèlgica, han indicat. A més, eren dos xòfers experimentats amb anys de professió.

Toptours, que no pot descartar un error humà, considera poc probable que una fallada tècnica causés l'accident: l'autocar va ser adquirit el 2002 i les revisions tècniques estaven al dia.

El diari "Tages-Anzeiger", de Zuric, també va qüestionar els nínxols de seguretat, construïts a la paret del túnel i que suposadament tenen angles que representen un perill mortal en cas de col·lisió.

"És únicament a causa d'aquest mur (en angle recte) que hi ha pogut haver una col·lisió frontal", afirmava el diari, per destacar que aquest recurs de construcció és generalitzat als túnels suïssos.

Antonello Laveglia, portaveu de l'Oficina General de Carreteres (OFROU), va dir a l'AFP que el túnel de Sierre, on va passar la tragèdia, es va construir el 1999, i per tant respecta les normes més actuals en matèria de ventilació, sortides de socors , senyalització i disponibilitat d'energia.

Els nínxols de seguretat també respecten les normes de seguretat, però, segons Laveglia, "amb el que ha passat ara no s'exclou que alguna cosa sigui discutida o canviada".

Anar al contingut