Aplicacio
Vilanova i la Geltrú

Una aplicació per a mòbils ajuda els usuaris de Rodalies a no saltar-se la parada

Dos joves de Vilanova i la Geltrú han desenvolupat una aplicació per a "smartphones" que activa una alarma abans que el tren arribi a la parada seleccionada per evitar que el passatger se la salti si està adormit. Actualment, funciona només amb la línia R2 sud però esperen que es pugui estendre a la resta de Rodalies.

RedaccióActualitzat
L'aplicació s'anomena Notdor i detecta automàticament quan el tren es troba proper a l'estació indicada, donant entre trenta segons i un minut de marge al passatger perquè reaccioni si s'ha adormit, i ha estat creada per dos joves estudiants d'Economia i Enginyeria de Telecomunicacions.

Una vegada escollida la destinació desitjada, l'aplicació automatitza aquest procés, utilitzant la xarxa de telefonia mòbil per rebre les coordenades de la ubicació de l'usuari, que serà avisat quan es trobi a una distància d'entre 50 i 100 metres de la parada.

Notdor, nom que prové de l'abreviació de "no t'adormis", ofereix dos camps per introduir dues destinacions i permet guardar l'última parada seleccionada, de forma que, segons els mateixos creadors, facilita la feina a aquells passatgers que fan els mateixos viatges cada dia, que només han d'activar l'alarma sense haver de buscar l'estació desitjada.

Els dos joves vilanovins tenen clar que el mercat de les aplicacions és un mercat de futur en plena expansió, i hi veuen un possible futur professional. La idea de l'aplicació va sorgir arran dels viatges en tren que realitzaven els dos estudiants a la universitat diàriament. Segons afirmen, es tractava d'"una necessitat per cobrir".

Noves fronteres per a Notdor

Aquesta aplicació es troba actualment disponible només per als mòbils amb sistema operatiu Android, i opera únicament amb les estacions de la línia R2 sud de Rodalies. Tot i això, els creadors no descarten estendre-la a altres sistemes com l'iOS d'Apple o fins i tot a l'entorn web, que la convertiria en multiplataforma.

De la mateixa manera, també estan treballant per poder incorporar totes les estacions de la xarxa de Rodalies de Catalunya. En aquest sentit els dos joves busquen la col·laboració de la Generalitat i d'ADIF per facilitar la tasca. De moment, també estan valorant la possibilitat d'incloure noves funcionalitats com un accés a la web de Renfe o la possibilitat de consultar els horaris, tot i que no és una prioritat.
Anar al contingut