684256
Les retencions a la C-31 al pas per Badalona han provocat que alguns conductors hagin decidit fer marxa enrere. (Foto: ACN)
Barcelona

Compliment majoritari dels serveis mínims en la jornada de vaga

Dia de restriccions en els serveis de transports i a les carreteres a conseqüència de les mobilitzacions per la vaga general. Entre les cinc de la tarda i les nou del vespre, hi ha hagut un altre torn de funcionament de serveis mínims en el transport. Tot i que s'han registrat alguns problemes puntuals, en general, la situació ha estat de força tranquil·litat i s'han complert els serveis mínims establerts pels transports públics, d'entre un 20% i un 30%. Malgrat aquesta relativa normalitat, molts usuaris han canviat la rutina diària i han optat per moure's en transport particular. A les carreteres, però, la situació ha estat força complicada, sobretot a les vies d'accés a Barcelona.

RedaccióActualitzat
Transports públics

Malgrat la presència de piquets a les portes de les cotxeres d'autobusos, els serveis mínims de transport s'han començat a aplicar a dos quarts de set amb normalitat. A les línies de metro, les estacions de Zona Universitària, Cornellà Centre i Can Boixeres han obert amb retard a causa d'actes vandàlics. En total, s'han registrat sabotatges als accessos d'una trentena d'estacions de metro.

A les cinc de la tarda, hi ha hagut un segon període de serveis mínims. Quan feia poca estona que havien tornat a començar, la invasió de les vies a l'estació de Torres i Bages, a la línia 1 (vermella), ha obligat a suspendre el servei entre Fabra i Puig i Baró de Viver. En total, són cinc les estacions per on no han circulat els combois durant uns 20 minuts.

Pel que fa als autobusos, la sortida de les cotxeres s'ha fet amb normalitat excepte a les de Ponent, on un piquet i el tall de trànsit a la Gran Via han retardat l'entrada en servei d'una quarantena de vehicles. Set autobusos també han estat objecte de sabotatges i un total de 46 han tingut danys causats per actes vandàlics.

Al Baix Llobregat, l'operadora Baix Bus ha informat que els autobusos de l'empresa Oliveras que comuniquen la ciutat de l'Hospitalet amb la comarca no circularan durant la tarda després que un dels vehicles ha estat apedregat pels membres d'un piquet. Al començar els serveis mínims de la tarda, el primer autobús d'Oliveras ha sortit de la cotxera i ha rebut l'impacte de diverses pedres. Els responsables de l'empresa han decidit suspendre el servei, en no poder garantir la seguretat de treballadors i usuaris.

Les línies R-2, a Sant Celoni, R-3, a Montcada i Reixac, i R-15, a l'estació de França, han registrat alguns retards a conseqüència de l'acció dels piquets informatius.

A Reus, el transport públic no ha pogut complir els serveis mínims pactats per l'acció dels piquets, que han obligat a tancar el Mercat Central a mig matí, segons l'ajuntament.

Carreteres tallades i retencions

Pel que fa a les carreteres, al llarg del matí els piquets han provocat algunes aturades importants en vies de Barcelona i l'àrea metropolitana.

Diversos grups de piquets han cremat pneumàtics, col·locat barreres o llançat objectes punxants aquest matí en algunes de les principals vies d'accés o sortida de Barcelona, cosa que ha provocat, en alguns casos, retencions de més de 6 quilòmetres.

Una de les vies més afectades ha estat la C-31, tallada per la crema de pneumàtics a Badalona i l'Hospitalet de Llobregat. També la B-23, que enllaça amb l'avinguda Diagonal, ha estat tallada de manera intermitent a Esplugues de Llobregat. A la Ronda de Dalt, s'han tallat dos carrils d'entrada a Barcelona a l'altura del Nus de la Trinitat.

A la zona universitària de la Diagonal de Barcelona, un centenar de persones provoca talls de trànsit intermitents que dificulten força la circulació.

Més cancel·lacions de les previstes

Pel que fa als aeroports, Aena informa que els vols programats, d'acord amb els serveis mínims, funcionen amb normalitat. Els sindicats, però, es queixen que algunes companyies han programat més vols dels previstos i que això ha obligat a fer encara més cancel·lacions.

Per això, recomanen que tothom que hagi de viatjar s'informi sobre l'estat del seu vol per evitar desplaçaments innecessaris.
Anar al contingut