endesa
Imatge del punt de recàrrega ràpida al 22@, a Barcelona.
Barcelona

L'únic punt de recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics de Barcelona continua en fase de proves un any després

L'únic punt de recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics de Barcelona segueix en fase de proves després d'un any de la posada en marxa. La raó, la falta d'usuaris. Tan sols un vehicle per setmana n'ha fet us.

RedaccióActualitzat
L'Ajuntament de Barcelona i Endesa, responsables de l'únic punt de recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics de Barcelona, atribueixen a l'escassesa de cotxes d'aquest tipus el poc ús de la instal.lació.

Els 250 vehicles elèctrics privats que hi ha a la capital catalana, dels quals més de 200 són motocicletes, opten per la recàrrega lenta, més econòmica i que es pot ubicar en aparcaments privats.

En 12 mesos, aproximadament un vehicle a la setmana ha utilitzat aquesta instal·lació, un xifra menor de l'esperada i de la que registren els punts de recàrrega lenta monotoritzats per l'Ajuntament, que arriben a 1,5 al dia en el millor dels casos.

Impuls al vehicle elèctric


Durant el 2011 es van comercialitzar 375 cotxes elèctrics a tot l'estat, i aquest 2012 se n'han venut 190, incloent els que els concessionaris exposen esperant clients.

En aquest sentit, Ramon Pruneda, director del pla estratègic de la ciutat de Barcelona per la implantació i promoció del cotxe elèctric, apunta que a la capital catalana la "voluntat política i les infraestructures hi són" i que l'única cosa que falta per donar un impuls definitiu al vehicle elèctric és que les marques hi apostin.

A Barcelona, actualment hi ha 250 punts de recàrrega lenta distribuïts per tota la ciutat. D'aquests, la meitat estan situats a la via pública, i l'altra meitat instal·lats en aparcaments gestionats per empreses privades.



Anar al contingut