Alguaire-Almenar

Obren al trànsit set quilòmetres d'autovia entre Almenar i Alguaire que no tenen continuïtat

Aquest cap de setmana, i sense inauguració oficial, Foment ha obert l'únic tram construït de l'A-14, l'autovia que hauria d'unir Lleida amb la Vall d'Aran. Són 7 quilòmetres de recorregut entre Alguaire i Almenar. Una infraestructura nova, que ha costat 37 milions i que no té continuïtat ni pel nord ni pel sud. La subdelegada del govern espanyol a Lleida, Inma Manso, ha justificat l'obertura "per evitar les curses" en aquest tram.

RedaccióActualitzat
El tram d'autovia s'ha construït en paral·lel a la N-230. Foment ha obert al trànsit set quilòmetres entre Alguaire i Almenar que passen pel costat de l'aeroport. Un trajecte que no té continuïtat ni cap a la Vall d'Aran ni cap a Lleida, on ha de connectar amb una altra autovia, l'A-2.

Una obra incompleta i sense data per la qual gairebé no han cobrat res els pagesos a qui van expropiar les terres. Prolongar l'autovia, si més no cap a Lleida, permetria evitar les travessies urbanes de quatre pobles quan es va per carretera.

El tram s'ha obert, però, segons la subdelegada del govern espanyol a Lleida, perquè no hi hagi la temptació de fer-hi curses il·legals i per evitar el deteriorament de la via. "Ja s'ha donat informació als Mossos d'Esquadra i entra dins els trams en què hi ha vigilància. S'ha obert el tram per evitar les curses, no perquè pensem que sigui imprescindible", ha defensat.  I ha afegit que els alcaldes de la zona no n'estaven al cas. 

Precisament, l'alcalde d'Alguaire, Antoni Perea, creu que la via "es pot arribar a convertir en una mena de pista d'assaig dels conductors". L'alcalde d'Almenar, Pasqual Izquierdo, ho comparteix i alerta que l'autovia pot arribar a ser un "circuit de curses" entre la rotonda d'Almenar i la d'Alguaire "per veure qui arriba abans, perquè d'utilitat al trànsit —ha remarcat— no n'hi ha cap".
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut