Barcelona

"Més que posar bé els accents, em preocupa que els alumnes sàpiguen expressar els seus sentiments"

Daniel Cassany, professor del Discurs de la UPF, relativitza en una entrevista a Televisió de Catalunya la preocupació per l'ortografia i creu més important que els nens sàpiguen comunicar-se.

Sergi MuleroActualitzat
La circular enviada pel Ministeri d'Educació francès a les escoles del país perquè donin prioritat a l'ortografia per lluitar contra l'increment de faltes en els textos dels seus alumnes ha posat de nou sobre la taula -també a Catalunya- el debat sobre quin nivell de coneixement tenen els estudiants en aquesta matèria.

En una entrevista amb TV3, Daniel Cassany, professor d'Anàlisi del Discurs de la Universitat Pompeu Fabra i autor de nombrosos llibres sobre comunicació, relativitza la preocupació sobre aquesta qüestió assegurant que "més que si es posen bé els accents o la "b" o la "v", em preocupa que els nens sàpiguen comunicar-se i formular argumentacions coherents del que pensen", cosa que "inclou escriure-ho de manera correcta".

Cassany pensa que seria positiu que tots els professors -i no només els de llengua- avaluessin la capacitat d'ortografia dels alumnes però "d'una manera formativa, educativa, que ajudi al nen a anar avançant".

Les paraules evolucionen


A banda, el docent de la UPF sosté que se sol pensar erròniament que l'ortografia és una cosa que només s'aprèn de petit quan en realitat "és un saber dinàmic" ja que apareixen constantment paraules noves i d'altres evolucionen.

També rebutja que ortografia i intel·ligència vagin llligades i defensa que la millor manera de fer les mínimes faltes possible és no tenir por a utilitzar les eines que existeixen per corregir-les, com els diccionaris o els correctors informàtics.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut