Jordi Pérez Colomé: "Ara és el millor moment per ser periodista"

Jordi Pérez Colomé és l'autor d'Obamaworld, un blog sobre política internacional que rep 3.000 visites per entrada.

Ibana PiñeroActualitzat
El periodista Jordi Pérez Colomé fa 15 dies que recorre els Estats Units per parlar de les eleccions presidencials de dimarts i explicar-ho al seu blog Obamaworld. Un viatge que ha estat possible gràcies als diners recaptats per crowdfunding, que van superar amb escreix la quantitat que va demanar. És una mostra d'un dels molts projectes de microperiodisme que intenten obrir-se camí a internet. Iniciatives que treuen partit de les xarxes socials per tirar endavant amb un pressupost molt reduït en un moment en què la caiguda dels ingressos publicitaris i les retallades pressupostàries afecten la majoria dels mitjans tradicionals i que la xifra de periodistes a l'atur supera els 10.000 a tot l'estat.

El blog d'Obamaworld va néixer en obert el febrer del 2010 amb l'objectiu d'explicar la política nacional nord-americana, però amb el temps ha anat ampliant el focus per parlar de política internacional. Una informació que, segons explica Pérez Colomé, és diferent de la que poden trobar els lectors en els mitjans tradicionals perquè "s'identifica la persona que explica la història, són relats tancats, amb un principi i un final i que fugen de les grans declaracions, per explicar el sentiment de la gent del carrer".

L'autor d'Obamaworld assegura que l'actual és "el millor moment per ser periodista", tot i la crisi que pateix el sector, perquè mai com ara hi havia hagut tantes possibilitats per crear i difondre projectes d'emprenedoria en periodisme a un baix cost, gràcies a internet. El repte de futur continua sent el finançament perquè, puntualitza, "encara no tenim la resposta d'on sortiran els diners i els que ens hi dediquem estem fent proves i trucant portes".

Obamaworld rep al voltant de 3.000 visites per entrada i, tot i que la majoria del blog és en obert, ha provat diferents fórmules per finançar-se: des de posar un botó de donacions al blog, fins a publicar e-books o fer una campanya de "crowdfunding" com ha estat el cas del viatge als Estats Units. Per Pérez Colomé, els lectors estan disposats a pagar pel bon periodisme però el secret "és no demanar diners des del primer dia" sinó esperar que et coneguin i valorin el que fas.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut