Una captura d'algunes de les piulades fetes amb l'etiqueta #debatTV3
Els usuaris de Twitter han llançat 160.000 piulades mentre durava el programa

El debat dels candidats emès per TV3, "trendig topic" mundial a la xarxa i el més vist de la història de TV3

El debat entre els candidats de les set formacions amb representació parlamentària que s'ha fet al plató de TV3 ha estat "trending topic" mundial a la xarxa al llarg de més de dues hores. Han estat més de 160.000 tuits, llançats pels ciutadans a raó de 16 tuits per segon. El debat ha tingut una audiència de 853.000 espectadors de mitjana.

Actualitzat
Ramon Pellicer ha estat l'àrbitre de l'únic debat entre els candidats de les set formacions amb representació parlamentària d'aquesta campanya electoral. El debat ha tingut una audiència de 853.000 espectadors de mitjana. Els ciutadans han pogut sentir les diferents propostes dels representants polítics a través de tots els mitjans de la CCMA: TV3, el canal 3/24, Catalunya Ràdio i el portal 324.cat, però ha estat via Twitter, i durant dues hores ben llargues, que els catalans de tot el món han pogut dir-hi la seva i han convertit l'etiqueta #debatTV3 en "trending topic" mundial.

El moment àlgid del debat al Twitter ha estat poc abans de les onze de la nit, quan els candidats debatien sobre el sobiranisme per a Catalunya. En aquell moment s'han arribat a superar les 44.500 piulades amb el "hashtag" #debatTV3.

La xifra: 160.000 tuits

L'interès suscitat pel "debat dels 30 segons" s'ha pogut copsar des d'abans que comencés el debat a les xarxes socials. Concretament a través del Twitter, els ciutadans han llançat 160.000 piulades mentre durava el programa. Això són uns 16 tuits per segon; missatges escrits en només 140 caràcters, en què les paraules més utilitzades han estat: independència, dret a decidir, dèficit, retallades i crisi.

Pere Navarro i Alícia Sánchez-Camacho, els més citats

Segons el mesurador Topsy.com, l'etiqueta que més èxit ha tingut a escala mundial durant els 120 minuts de programa ha donat el protagonisme als set candidats catalans, però han estat el socialista Pere Navarro i la popular Alícia Sánchez-Camacho els polítics que més cites han aconseguit.

Ja de matinada, els tuitaires han continuat parlant del que els havia semblat el debat i han mantingut #debatTV3 com el més comentat fins aquest dilluns al matí a Barcelona. Fent un cop d'ull a Trends.map, és Navarro el qui aplega més comentaris sobre la seva intervenció, gairebé tots negatius. I és que, segons Twitter, el candidat del PSC va ser el clar perdedor del debat.

El debat més vist de la història de TV3.

El debat emès ahir ha estat el més vist de la història de TV3, amb una audiència acumulada de més de dos milions de persones. L'únic debat que ha reunit els set candidats va mantenir l'interès dels espectadors al llarg dels 150 minuts de durada, ja que un total de 2.004.000 persones, el 28,9% de la població de Catalunya de 4 i més anys, el van veure en algun moment. A més, va ser el programa líder del dia a Catalunya, amb una punta màxima d'audiència de 981.000 espectadors.


Anar al contingut