Barcelona

El 36% de les cadiretes infantils d'automòbils no es fan servir correctament

Un informe del RACC i l'empresa fabricant Jané, presentat aquest dimecres, recomana revisar les cadiretes amb més freqüència, ja que si no s'agreugen els efectes dels accidents.

Actualitzat
Més d'una tercera part dels pares, el 36%, porten mal instal·lades les cadiretes infantils, o corden malament els seus fills quan pugen al cotxe. Aquest mal ús dels sistemes de retenció infantils agreuja els efectes dels accidents i pot provocar lesions més greus als nens, especialment al cap i al tòrax.

Un informe del RACC i l'empresa fabricant Jané, presentat aquest dimecres, recomana revisar les cadiretes amb més freqüència. El responsable de seguretat viària de la Fundació RACC, Lluís Puerto, ha recordat que la cadira ha d'estar ben muntada, perquè si no "les conseqüències poden ser igual de greus que si no se'n portés".

L'error més important en les cadires del grup 0+, destinada a menors d'un any, és portar mal guiats els cinturons que fixen la cadira, un fet que augmenta el risc de lesions al cap i el perill de tenir danys al tors.

En els sistemes de retenció del grup I, dirigits a nens d'entre 9 i 18 quilos, el mal ús predominant és portar els arnesos de subjecció massa folgats, de manera que si hi ha un accident, el cap del nen fa una rotació més forta i augmenta el risc de lesions.

A les cadires dels grups II i III, per a menors d'entre 15 i 36 quilos, l'error més comú és portar el cinturó massa fluix, cosa que augmenta el risc de lesions al cap i el tors.

Una de les mesures recomanades per augmentar la seguretat és revisar diàriament la instal·lació del sistema de retenció. Una de cada cinc persones enquestades confessa que ha tingut dificultats a l'hora d'instal·lar la cadireta, i un de cada deu admet que, a vegades, circula amb els nens sense lligar.

A més, només el 6,4 % dels enquestats porta la cadira infantil al seient del mig de la part del darrere del vehicle, la posició més segura, ja que "la majoria dels xocs són laterals", ha explicat el vicepresident de Jané, Joan Forrellad.

Els autors de l'estudi voldrien que les administracions es marquessin com a objectiu per als pròxims deu anys que cap nen perdés la vida en accident de trànsit. L'any 2010, un total de 49 menors van morir a les carreteres de l'Estat.


VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut