Pàgina del manifest que recollia firmes contra l'esborrany de reforma educativa (Foto: ACN)
Pàgina del manifest que recollia firmes contra l'esborrany de reforma educativa (Foto: ACN)
Barcelona / Madrid

El govern rep l'impulsor de la campanya a favor de l'escola en català el dia abans de dur-la a Madrid

La directora general de Política Lingüística rep l'impulsor de la campanya "El català a l'escola: ara i sempre", l'informàtic Oriol Franch, el dia abans que vagi a Madrid per entregar les 145.000 signatures. A Madrid, Mayor Zaragoza presenta la iniciativa "Aturem la Llei Wert", que ha recollit 90.000 firmes.

RedaccióActualitzat
La directora general de Política Lingüística de la Generalitat, Yvonne Griley, ha rebut aquest dimarts a la tarda l'impulsor de la campanya "El català a l'escola: ara i sempre", Oriol Franch, que ha recollit més de 145.000 firmes en contra de l'avantprojecte de reforma educativa impulsada pel ministre José Ignacio Wert. Franch ha lliurat el PDF amb les signatures al govern català i aquest dimecres les portarà a la seu del Ministeri d'Educació a Madrid.

Oriol Franch, un informàtic de 20 anys, va activar la campanya a la plataforma change.org, i en poques hores va recollir el suport de més de 88.000 persones. A més, també ha aconseguit mil euros per pagar el viatge fins a Madrid de la comitiva que lliurarà les firmes al Ministeri.

"Aturem la Llei Wert" recull 90.000 firmes més

D'altra banda, la iniciativa "Aturem la Llei Wert", que compta amb el suport de l'exministre d'Educació Federico Mayor Zaragoza, ha recollit prop de 90.000 signatures per demanar que la reforma educativa es paralitzi, perquè la consideren "profundament antidemocràtica". Mayor Zaragoza presenta aquest dimarts a Madrid el document elaborat per l'Associació de Ciutadans de l'Educació Pública i el moviment "Jo vaig estudiar a la pública", que rebutja el procés de l'elaboració de la futura Llei per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE), fet "d'esquena a la comunitat educativa, els grups socials i polítics i les comunitats autònomes".

Segons el manifest, el text de la LOMCE "vulnera la igualtat d'oportunitats, exclou l'alumnat amb més dificultats d'aprenentatge, permet o promou la separació per sexes, creences i procedència i atempta contra la professionalitat dels professors".
Anar al contingut