Aparell de la companyia de baix cost irlandesa en la maniobra d'enlairament
Ryanair. Aparell de la companyia de baix cost irlandesa en la maniobra d'enlairament
Girona

Ryanair manté el nombre de passatgers a Girona i amplia fins a 61 les seves destinacions

Ryanair inclou 10 rutes noves de cara a l'estiu. Una d'elles és Lappeenranta, molt a prop de Sant Petersburg, que pretén atraure els turistes russos cap a la Costa Brava.

RedaccióActualitzat
Ryanair mantindrà aquest any i el vinent els dos milions i mig de passatgers a l'aeroport de Girona i tindrà 10 rutes noves de cara a l'estiu. En total hi haurà 61 destins, entre els quals predominen les ciutats del nord d'Europa i els països escandinaus. Fins aquest estiu, Ryanair operava 58 rutes des de l'aeroport de Girona, però ara substituirà set d'aquestes rutes perquè l'ocupació dels avions no era la prevista.

Tots els destins connecten amb ciutats europees, excepte dos vols a l'estiu que enllaçaran l'Estat amb Palma i Eivissa. Entre les noves connexions s'inclouen diversos vols als països nòrdics i escandinaus. Oslo torna a incloure's com a destí i hi haurà dos nous vols a Suècia (a Jonkoping i Kalmar) i dos més a Finlàndia (a Tampere i Lappeenranta). La resta de vols seran amb Holanda (Groningen), Polònia (Katowice), Alemanya (Lubeck), Xipre (Pafos) i Itàlia (Trieste). En total, durant la temporada d'estiu que ve, Ryanair tindrà vuit avions amb base a Vilobí d'Onyar i hi farà uns 450 vols per setmana.

D'entre totes les rutes, Fernández-Mellado ha posat l'accent en la de Lappeenranta. Es tracta d'un aeroport on Ryanair fa un any i mig que hi opera. El fet que estigui situat molt a prop de Sant Petersburg podria obrir la porta als turistes russos cap a la Costa Brava. "Aquest aeroport finlandès es troba relativament a prop de Sant Petersburg, i ja l'hem connectat amb destins com Düsseldorf i Milà", ha explicat Fernández-Mellado.

Fernández-Mellado ha dit que això obeeix a dos motius: un és que des del Prat ja s'ofereixen destins al "mercat domèstic" i l'altra, la política alcista de taxes que aplicarà Aena a partir del gener del 2013. Precisament, el cap de màrqueting i vendes de Ryanair ja ha reiterat que, de cap manera, entra en els plans de la companyia recuperar el Girona-Madrid i ha recordat que, arran de l'apujada de taxes, retallaran un 23% els vols des del Prat.

El fet que Ryanair no arribi als tres milions de passatgers incompleix el conveni subscrit amb l'Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGi). El responsable de màrqueting i vendes de l'Estat, Luis Fernández-Mellado, no ha volgut valorar les conseqüències ni les possibles sancions, i s'ha limitat a dir que les previsions de la companyia són tancar tant el 2012 com el 2013 amb les mateixes xifres.

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ja va advertir el mes d'agost que, si no es complien els acords, es reduiria l'aportació publicitària que les institucions fan a l'aerolínia de baix cost.

Anar al contingut