Treballadors de la fàbrica de Seat de Martorell a la cadena de muntatge
Treballadors de la fàbrica de Seat de Martorell
Frankfurt

Seat tanca el 2012 amb un 8% menys de vendes tot i fer forat al mercat alemany

El 20% de les vendes de la marca es fan al país germànic. Pel que fa a la matriu, Volkswagen ha venut un 11,2% més, fins als 9,07 milions d'unitats venudes. Es tracta d'un rècord per a la marca, ja que ha superat per primera vegada la barrera dels nou milions de matriculacions.

RedaccióActualitzat
La marca espanyola Seat, propietat del fabricant automobilístic alemany Volkswagen, ha venut el 2012 321.000 vehicles, un 8,3% menys que el 2011, un resultat que atribueix a la difícil situació del mercat d'Europa occidental. Tot i això, valora sobretot l'augment de les vendes a Mèxic, amb 21.100 unitats, un 16,5% més que el 2011, i al Regne Unit, amb 39.000 vehicles, un 8,2% més. El creixement més important que ha experimentat la marca és a Alemanya, on es concentren prop d'un 20% de les vendes mundials de Seat.

Pel que fa a les vendes de Volkswagen, s'han incrementat un 11,2% respecte al 2011, fins als 9,07 milions d'unitats venudes. Es tracta d'un rècord per a la marca, ja que ha superat per primera vegada la barrera dels nou milions de matriculacions. El president de Volkswagen ha qualificat d'"extremadament bons" aquests resultats en unes "condicions molt difícils".

Els mercats que han estat més favorables són l'Amèrica del Nord, amb un creixement del 26,2% que supera el 34% als Estats Units, i l'Amèrica del Sud, amb un 8,2% més de vendes. A Europa, les vendes s'han mantingut: -0,3%.
Anar al contingut