Valls

Valls aposta per la internacionalització de la calçotada i convida agències turístiques del Japó

Valls aposta per la internacionalització de la calçotada i convida agències turístiques del Japó a la festa celebrada a la capital de l'Alt Camp.

RedaccióActualitzat
Un anys més, els carrers de Valls s'han omplert de gom a gom i es calcula que han passat per la capital de l'Alt Camp més de 40.000 persones en una festa que ha arribat al seu punt màxim amb la celebració del concurs de menjar calçots. La presència de turistes asiàtics i l'interès dels mitjans de comunicació de tot el món també segueix creixent i les principals agències nipones organitzen viatges per conèixer la festa. Els preus enguany han baixat. El calçot es paga entre els 10 i els 12 cèntims. Els restaurants de la zona mantenen els preus per poder atreure els 400.000 clients que cada any van a l'Alt Camp per menjar una autèntica calçotada a la seva terra d'origen.

Com ha explicat Rafel Castells, secretari general de la Cambra de Comerç de Valls i coordinador de la Gran Festa de la Calçotada, comença a ser un costum dels últims anys trobar entre el públic de la festa nombrosos turistes asiàtics. Enguany, de nou, les agències nipones han organitzat diferents viatges per conèixer la capital de l'Alt Camp. Com ha destacat Castells, "la internacionalització de la calçotada fa anys que dura" i genera molt interès entre mitjans de comunicació de tot el món.

Interès del Japó

Enguany ha estat el torn d'una de les principals televisions japoneses. El corresponsal a Espanya del programa "Waratte Koraete", conegut com Yanagawa, de la cadena Nihon Terebi, ha estat prenent imatges per a un dels seus reportatges, i fins i tot s'ha animat a participar en el concurs de menjar calçots, on ha quedat en una remarcable setzena posició i ha engolit més d'un centenar de calçots en una hora.

El reportatge s'emetrà el mes vinent al Japó en horari "prime time" i es calcula que el veuran entre 15 i 20 milions d'espectadors. "Això pot suposar un increment del turisme japonès a la zona de l'Alt Camp durant les temporades de les calçotades", ha destacat Castells.

L'interès a l'Àsia pels costums de Catalunya, i, en concret, els de l'Alt Camp no deixa de créixer. Mentre que la Xina es fixa en els castells i s'ha creat la colla dels xiquets de Hangzhou, els japonesos es mostren encisats per les tradicionals calçotades d'hivern de Valls. "Això ens serveix per obrir camí a la Xina i al Japó i preparar altres mercats", ha apuntat el secretari general de la cambra vallenca.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut