Imatge d'arxiu d'un tren de mercaderies
Imatge d'arxiu d'un tren de mercaderies
Madrid

Licitat per 236 milions el tram del corredor mediterrani entre Castellbisbal i Tarragona

S'adaptarà a l'ample europeu de la línia de ferrocarril entre Castellbisbal, Martorell i Tarragona, fins al nus de Vila-seca. Les obres han d'estar enllestides al setembre de l'any que ve.

RedaccióActualitzat
El Ministeri de Foment ha licitat un nou tram a Catalunya del corredor del Mediterrani. Es tracta de l'adaptació a l'ample europeu de la línia de ferrocarril entre Castellbisbal, Martorell i Tarragona, fins al nus de Vila-seca. Això vol dir que al setembre de l'any que ve ha d'estar construït el tercer rail en aquest tram de gairebé 100 quilòmetres del corredor.

L'obra té un cost de 236 milions d'euros. En concret, el tercer carril al tram Castellbisbal-Martorell s'ha licitat per 32,26 milions d'euros; el tram Martorell-Sant Vicenç de Calders, per 57,70; i el de Sant Vicenç de Calders-Tarragona i nus de Vila-seca, per 45,82. A banda, les instal·lacions de seguretat i comunicacions tindran un cost de 100,58 milions. Totes les obres es faran en paral·lel i de forma coordinada.

La Generalitat ha aplaudit l'adjudicació d'una de les "reivindicacions històriques" del govern i ha afegit que ara espera que es faci el mateix amb el tram Vandellòs-Tarragona, per començar a visualitzar com a "fita factible" que Catalunya estigui del tot unida per trens d'ample europeu el 2015.

La conversió a l'amplada d'AVE de tot el corredor mediterrani, que ha de permetre que hi circulin tant els trens de mercaderies d'amplada convencional com els d'ample europeu, tindrà un cost aproximat de 1.400 milions d'euros.
Anar al contingut