Barcelona

El govern aposta per les mitjanes a les carreteres de doble sentit per reduir els accidents

Posar mitjanes a les carreteres on hi ha molta sinistralitat, especialment en els trams on hi ha xocs frontals. És una solució que ha tingut èxit en altres països. A Catalunya, s'ha fet a dos trams curts de la C-55 i a la C-16, al terme municipal de Cercs, un dels punts més negres que hi havia.

RedaccióActualitzat
El govern aposta per posar separacions físiques, mitjanes, a les carreteres de doble sentit per reduir els accidents i evitar les col·lisions frontals. La mesura ja s'ha aplicat a la C-16, a l'altura de Cercs, i amb bon resultat.

Des de començaments d'any, hi hagut setze accidents mortals a les carreteres catalanes, menys que en el mateix període de l'any passat. Tot i que al gener i al febrer han disminuït, l'objectiu del Departament d'Interior és reduir un quinze per cent la xifra de cent noranta-sis morts de l'any passat.

Una de les propostes del Departament és posar mitjanes a les carreteres on hi ha molta sinistralitat, sobretot en els trams on hi ha xocs frontals. És una solució que ha tingut èxit en altres països. A Catalunya, s'ha fet a dos trams curts de la C-55 i a la C-16, al terme municipal de Cercs, un dels punts més negres que hi havia.

El Conseller d'Interior Ramon Espadaler explica el resultat de la prova: "La resposta al fer aquesta separació ha estat magnifica, s'han reduït dràsticament a cero accidents mortals per xoc frontal per raons obvies que hi ha la tanca al mig. El que si ara farem conjuntament amb la direcció general de carreters, mobilitat, del departament de territori i sostenibilitat, impulsar aquest estudi i detectar aquells punts on aquesta fóra una bona solució"

Una de les associacions que lluita per millorar la seguretat vial és Stop Accidents. La Plataforma va celebrar ahir a l'Auditori de Barcelona la segona edició de la seva gala benèfica anual. Des de Stop Accidents creuen que encara hi ha molt camí per fer.

Alan Dicks, el delegat d'Stop Accidents a Catalunya resumeix la feina que queda per fer: "Encara queda la N-II, la C-55, la C-58, que son molt mortals i és molt trist que no es dediquin fons a arreglar-les, tant asfalt com les mitjanes, desdoblaments o balizas lluminoses, son diners esclar... però salvarien vides".

Stop Accidents va néixer fa tretze anys a Barcelona per assistir psicològicament, socialment i jurídicament les víctimes d'accidents de trànsit i els seus familiars. Ahir, a la gala benèfica, van actuar artistes de manera desinteressada.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut