Barcelona

La DGT vol estendre l'obligatorietat del casc a les bicicletes que circulen per ciutat

La mesura no agrada ni a les associacions d'usuaris de la bicicleta ni als ajuntaments, que temen que pugui desincentivar els serveis de lloguer de bicicletes públiques.

RedaccióActualitzat
La Direcció General de Trànsit (DGT) té la intenció que els ciclistes també hagin de portar casc per circular per la ciutat. Aquesta mesura no agrada a molts ciclistes, i les associacions de ciclistes tampoc hi estan d'acord.

Albert Sanz, del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), reclama que la bicicleta sigui la protagonista damunt de l'asfalt i creu que s'hauria de "promocionar molt més els carrils bici i les zones 30" i abaixar el límit de velocitat en les altres zones de la ciutat.

Per la seva banda, l'Ajuntament de Barcelona tem que la iniciativa de la DGT desincentivi l'ús de la bicicleta i posi en perill el servei del Bicing. Els consistoris de Madrid o València també hi estan en desacord.

Segons Trànsit, un 20% dels ciclistes que tenen un accident reben un cop al cap i és per això que vol estendre l'obligatorietat del casc també a la ciutat. En canvi, Lluís Puerto, de la Fundació RACC, opina que els "impactes realment perillosos per a la vida d'un ciclista" són els que succeeixen contra un vehicle motoritzat, casos en què "el casc hi té poca cosa a fer com a element protector".

Una mesura poc freqüent a Europa

A la majoria de països europeus, aquesta mesura no s'aplica. De fet, als països on l'ús de la bicicleta és massiu, com Bèlgica o Holanda, el casc dins de la ciutat només és una recomanació. De fet, diversos estudis europeus sobre seguretat en el transport donen suport a aquesta política i posen en dubte la utilitat de portar casc en un entorn urbà. A països com Nova Zelanda o Israel, l'obligatorietat del casc a la ciutat va reduir el nombre de ciclistes urbans entre un 30% i un 40%.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut