Redacció de Catalunya Ràdio.
Redacció de Catalunya Ràdio. (Foto facilitada pel Comitè d'Empresa)
Barcelona

Treballadors dels mitjans de comunicació de Catalunya s'uneixen per lluitar contra la precarització del sector

La plataforma aglutina treballadors i treballadores dels mitjans de comunicació de Catalunya, tant públics com privats, que pretenen defensar de forma unitària un sector que consideren en perill i el dret fonamental dels ciutadans a ser informats des de la llibertat d'expressió.

RedaccióActualitzat
Un centenar de treballadors de mitjans de comunicació han participat a Barcelona a l'assemblea de constitució de la coordinadora Mitjans en Lluita, una plataforma que aglutina premsa escrita, ràdios, televisions, agències d'informació i mitjans digitals de Catalunya. L'objectiu és doble: d'una banda, donar a conèixer els greus problemes que travessa un sector que, a banda de periodistes, inclou tècnics, lingüistes, administratius i molts altres professionals necessaris en el circuït de la comunicació. La precarització i la pèrdua constant de llocs de treball són dues de les causes que han mobilitzat aquest col·lectiu, que vol actuar de manera unitària "davant els interessos de les empreses periodístiques".

La patronal "s'ocupa de silenciar els acomiadaments"

Segons denuncia la plataforma en el blog creat recentment, "aquesta realitat, l'augment de l'atur al sector i les dràstiques rebaixes salarials, paradoxalment, no arriben a la societat, perquè la patronal de la informació s'ocupa de silenciar els acomiadaments constants i les pèssimes condicions en què manté els seus treballadors". Per aquest motiu l'assemblea ha aprovat "iniciar mobilitzacions unitàries i la creació de comissions de treball: comunicació i materials, extensió, accions i continguts".

La idea originària i el tret de sortida

La idea de constituir Mitjans en Lluita va néixer durant la passada vaga general, quan comitès d'empresa de diferents mitjans van apreciar que en la situació actual calia oferir una resposta unitària i englobar els treballadors de diferents mitjans, tant públics com privats.

Durant l'assemblea, que ha representat el tret de sortida de la plataforma, s'ha acordat començar mobilitzacions unitàries, crear comissions de treball que s'encarregaran de donar a conèixer la iniciativa entre diferents col·lectius i preparar materials que expliquin quina és la situació actual del sector de la comunicació a Catalunya.


A la xarxa, i el mateix dia de la seva constitució, el col·lectiu compta amb 631 seguidors a Facebook i 1.065 a Twitter.
Anar al contingut