Madrid

Troben a Madrid l'os de penis d'ós més antic del planeta

Un grup d'investigadors han trobat en un jaciment a Torrejón de Velasco, un poble de Madrid, cinc ossos de penis d'una espècie d'ós prehistòric que va viure fa nou milions d'anys. Els autors de la troballa asseguren que la mida mitjana dels fòssils, d'uns vint-i-quatre centímetres, és més gran que la dels óssos actuals, cosa que dóna pistes sobre el comportament sexual d'aquests animals.

Un grup d'investigadors han trobat en un jaciment a Torrejón de Velasco, un poble de Madrid, cinc ossos de penis d'una espècie d'ós prehistòric que va viure fa nou milions d'anys. Segons el Centre Superior d'Investigacions Científiques, es tracta del fòssil més antic del planeta d'aquest mena, i dóna pistes sobre el comportament sexual d'aquests animals.

Els autors de la troballa asseguren que la mida mitjana dels fòssils, uns 24 centímetres, és més gran que la dels óssos actuals. Per això conclouen que la mida del penis "podria haver facilitat una còpula més llarga i més efectivitat en la fecundació", segons explica l'investigador Juan Abella. "Les còpules llargues es donen en espècies que tenen trobades sexuals menys freqüents, per la qual cosa asseguren que les poblacions d'óssos prehistòrics estaven molt fragmentades", afegeix.

Quatre d'aquests bàculs, nom que rep aquest os que es troba en la majoria dels mamífers, pertanyen a adults, i un, a un individu d'entre un any i any i mig. La troballa és especialment valuosa perquè aquest os només es troba en la meitat de la població de l'espècie, i, per la seva morfologia, poques vegades es fossilitza del tot.

La troballa surt publicada a la revista "Plos One", i hi han participat, entre d'altres, l'Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont i el Centre Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).