Una imatge de la Terra.
La Terra deixarà de ser habitable en algun moment entre 1.750 i 3.250 milions d'anys.
Regne Unit

La Terra deixarà de ser habitable d'aquí a uns 1.750 milions d'anys

Astrobiòlegs de la Universitat d'East Anglia, al Regne Unit, conclouen que la Terra deixarà de ser habitable en algun moment entre 1.750 i 3.250 milions d'anys. Després d'aquest punt, diuen, "la Terra estarà en la zona calenta del Sol, amb temperatures tan altes que els mars s'evaporaran" i "hi haurà una extinció catastròfica i terminal per a totes les vides".

Astrobiòlegs de la Universitat d'East Anglia, al Regne Unit, conclouen que les condicions d'habitabilitat a la Terra duraran almenys 1.750 milions d'anys més. "Estimem que la Terra deixarà de ser habitable en algun moment entre 1.750 i 3.250 milions d'anys. Després d'aquest punt, la Terra estarà en la zona calenta del Sol, amb temperatures tan altes que els mars s'evaporaran. Hi haurà una extinció catastròfica i terminal per a totes les vides", conclou l'estudi publicat en la revista "Astrobiology".

Els científics, però, asseguren que "les condicions dels éssers humans i altres formes de vides complexes desapareixeran molt abans", fet accelerat pel canvi climàtic. "Només els microbis serien capaços de suportar la calor." El director de l'estudi, Andrew Rushby, afegeix que "les complexes espècies intel·ligents com els humans no poden continuar existint després d'uns pocs milions d'anys ja que als homes els ha costat evolucionar un 75% de tota la vida útil habitable de la Terra".

Pels investigadors, "mesurar l'habitabilitat és útil perquè permet investigar la possibilitat que altres planetes alberguin vida i comprendre que l'etapa de la vida pot estar en un altre punt de la galàxia". "Creiem que és probable que hi hagi una història similar -a la Terra- en un altre lloc", ha assgeurat Rushby. Els resultats de la seva investigació recullen el temps d'habitabilitat al planeta Terra sobre la base de la distància al Sol i les temperatures. En concret, una zona habitable és "la distància de l'estrella d'un planeta en què les temperatures propicien tenir aigua líquida a la superfície".

Els astrònoms han identificat gairebé mil planetes fora del nostre sistema solar i d'alguns d'ells n'han estudiat l'habitabilitat. Van comparar la Terra amb vuit planetes que es troben actualment en la seva fase habitable, incloent-hi Mart. I conclouen: "Trobem que els planetes que orbiten estrelles de massa més petites tendeixen a tenir zones de vida més habitables."