Campanya d'ONU Dones contra la discriminació de les dones.
Campanya d'ONU Dones contra la discriminació de les dones.
Estats Units

"Les dones haurien de ser esclaves", a la campanya d'ONU Dones contra el sexisme en els buscadors

Una campanya d'ONU Dones evidencia com la discriminació contra les dones continuen prevalent a la societat d'avui i ho fa a través de Google. En escriure-hi "les dones haurien de", "les dones han de" o "les dones no poden", el cercador suggereix com a primeres opcions "les dones no haurien de treballar", "no haurien votar", "no poden conduir" o "no haurien de tenir drets", entre d'altres.

RedaccióActualitzat

Una campanya d'ONU Dones evidencia com el sexisme i la discriminació contra les dones continuen prevalent a la societat d'avui, en ple segle XXI, i ho fa a través del buscador de referència Google. En escriure-hi les paraules "les dones haurien de" o "les dones han de", "les dones no haurien de" o "les dones no poden", el cercador suggereix com a primeres opcions del seu motor de recerca perles com "les dones no haurien de treballar", "les dones no haurien votar", "les dones haurien de ser esclaves", "les dones haurien d'estar a la cuina" així com "les dones han de ser controlades", "les dones no poden conduir" o "les dones no haurien de tenir drets".

En adonar-se d'aquests resultats, ONU Dones va decidir que calia fer alguna cosa. A través de Memac Ogilvy & Mather Dubai, van decidir fer diversos anuncis, basats en una recerca feta el passat 9 de març de 2013, amb frases que anaven "des dels estereotips fins a la negació absoluta dels drets de les dones". El resultat: el text de les cerques a Google damunt la boca de retrats de dones de races i cultures diferents, simulant "fer callar les seves veus", segons els promotors de la campanya.

Es tracta d'anuncis impactants que "mostren el llarg camí que encara queda per aconseguir la igualtat de gènere" i que serveix també com a "toc d'atenció". En aquest sentit, ONU Dones, per a qui és urgent continuar treballant, espera que aquesta campanya promogui un "diàleg constructiu a nivell mundial".

Twitter ja se n'ha fet ressò sota l'etiqueta #womenshould i ja són moltes les persones que han ajudat a difondre la campanya i hi han mostrat la seva indignació.

Anar al contingut