Barcelona

La C-16 entre Berga i Bagà tindrà un tercer carril reversible que costarà cent milions d'euros

El conseller de Territori, Santi Vila, ha presentat la proposta d'ampliació de la C-16, Eix del Llobregat, entre Berga i Bagà, amb la construcció d'un tercer carril reversible, que suposarà una inversió d'uns 100 milions d'euros, en comptes de 700 milions d'euros que costaria un desdoblament. Una màquina mourà la mitjana segons les necessitats.

RedaccióActualitzat

El conseller de Territori, Santi Vila, ha presentat la proposta d'ampliació de la C-16, Eix del Llobregat, entre Berga i Bagà, amb la construcció d'un tercer carril reversible, que suposarà una inversió d'uns 100 milions d'euros, en comptes de 700 milions d'euros que costaria un desdoblament convencional.

El projecte, que entrarà en funcionament el 2017, té com a objectiu millorar els problemes de connexió puntals que registra aquesta via, tant d'entrada com de sortida a la Cerdanya per la C-16.

El tram, de 24 quilòmetres, el que es farà és ampliar cinc túnels i cinc viaductes i dotar tot el tram amb tres carrils. Per separar els sentits de la marxa en condicions de seguretat s'ha previst la instal·lació d'un sistema de barrera mòbil de formigó, pionera a Espanya, ja que la màquina desplaça transversalment la barrera de formigó d'un costat a un altre en una operació que es pot fer sense interrompre el trànsit.

La novetat és que la mitjana de la carretera serà dinàmica: els dies d'"operació sortida", com ara els divendres a la tarda i els dissabtes al matí, hi haurà dos carrils d'accés a la Cerdanya. I els d'"operació tornada", els dos carrils seran en direcció a Barcelona. La resta de dies de la setmana, la mitjana es mourà, per sectors, segons el trànsit.

Entre Berga i Bagà circulen diàriament una mitjana d'entre 6.500 i 11.800 vehicles, que en caps de setmana d'hivern poden arribar als 19.100.

 

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut