El pilot d'un avió de la Força Aèria del Vietnam analitza la zona del mar del Sud de la Xina on podria haver caigut l'aparell de Malaysia …
El pilot d'un avió de la Força Aèria del Vietnam analitza la zona del mar del Sud de la Xina on podria haver caigut l'aparell de Malaysia Airlines. (Foto: Reuters)
Kuala Lumpur

Malàisia descarta que l'avió desaparegut hagués volat quatre hores més després de perdre el contacte

Les autoritats de Malàisia desmenteixen que l'avió desaparegut dissabte hagués estat volant durant quatre hores després que s'hi perdés el contacte, com afirmaven investigadors nord-americans. El govern de Malàisia també descarta la possibilitat que els tres grans objectes detectats al Mar del Sud de la Xina corresponguin al boeing. Satèl·lits xinesos han recollit imatges del que en principi es pensava que podien ser restes de l'aparell.

RedaccióActualitzat

El govern de Malàisia ha negat que l'avió desaparegut dissabte passat amb 239 persones a bord hagués estat volant durant quatre hores després que s'hi perdés el contacte, com havien afirmat investigadors nord-americans al diari "The Wall Street Journal". Segons aquests investigadors, el càlcul es basa en la "informació enviada automàticament des del motor del Boeing 777-200". L'avió portava carburant per a 7 hores i mitja i feia el trajecte entre Kuala Lumpur, a Malàisia, i Pequín.

"The Wall Street Journal" detalla que el fabricant del motor de l'aparell, Rolls-Royce, rep de manera automàtica les dades de l'alçada i la velocitat dels avions com a part dels seus acords de manteniment amb l'aerolínia. Els investigadors analitzen ara aquestes dades per determinar cap on es va dirigir l'aeronau un cop se'n va perdre el contacte. Segons el diari, l'avió hauria pogut volar quatre hores més i haver recorregut una distància addicional de 2.200 milles nàutiques. Això li hauria permès arribar a l'oceà Índic, la frontera amb el Pakistan o el mar d'Oman. Una de les hipòtesis dels investigadors és que una o diverses persones canviessin el rumb de l'avió "amb la intenció d'usar-lo per a un altre propòsit".

A més de desmentir aquesta informació de "The Wall Street Journal", les autoritats de Malàisia asseguren també que les restes localitzades per satèl·lits xinesos eren una pista falsa, ja que s'han desplaçat fins a la zona i no hi han trobat res. Un satèl·lit xinès havia detectat tres grans objectes flotants per la zona on es va perdre el contacte amb l'avió de Malaysia Airlines. Des del Vietnam han informat que havien enviat dos avions AN-26 per inspeccionar la zona marítima del mar del Sud de la Xina on s'han detectat aquests objectes però que no han trobat cap rastre de l'aparell. En aquesta àrea és on es va començar la recerca de l'avió, que després es va ampliar considerablement, en no trobar-ne cap indici.

Continua doncs la incertesa sobre què ha passat amb l'aparell de Malaysia Airlines. Mentrestant, els familiars de les víctimes comencen a pressionar les autoritats de la Xina i Malàisia perquè els donin una resposta clara sobre el que ha passat amb l'aparell desaparegut.

 

 

 

 

 

Anar al contingut