Girona

Les Rodalies de Girona s'estrenen amb avaria

El servei ferroviari de Rodalies a Girona que connecta el Maresme, la Selva, el Gironès i l'Alt Empordà sense canviar de tren s'ha estrenat aquest dilluns. La freqüència de trens de Figueres a Mataró augmenta amb 8 trajectes més d'anada i 8 de tornada, però només de dilluns a divendres, i sense que aquesta nova xarxa arribi fins a Portbou. La nova línia, batejada com a RG1, suposarà una inversió de 3 milions d'euros anuals.

RedaccióActualitzat

El servei ferroviari de Rodalies de Girona, que connecta, sense canviar de tren, el Maresme, la Selva, el Gironès i l'Alt Empordà, s'ha estrenat aquest dilluns. La nova línia RG1 enllaça Mataró, Blanes, Girona, Figueres i la resta d'estacions intermèdies sense necessitat de transbord a Maçanet-Massanes, com fins ara.

Aquestes noves connexions suposaran una inversió de 3 milions d'euros anuals, que el govern pagarà íntegrament, i representen un increment del 100%, és a dir, doblar el nombre de trens que hi havia fins ara.

Estrena amb avaria

El servei ha arrencat amb una avaria al tren que ha sortit a primera hora de Figueres. S'ha avariat a Vilamalla i els passatgers els han portat a destí amb autobús.

Setze freqüències

La nova línia de Rodalies tindrà setze freqüències diàries i comporta dues importants millores. D'una banda, es doblarà el nombre de trens que s'aturaven fins ara a les estacions més desassistides, com Camallera, Celrà o Riudellots i, d'altra banda, permetrà anar des de l'Alt Empordà fins al Maresme sense transbordaments.

Els horaris dels nous serveis s'han dissenyat per complementar l'oferta actual i oferir la possibilitat d'arribar a Girona o Figueres en unes hores més adequades pel que fa a la mobilitat per motius de feina o estudis. A més a més, els usuaris de l'AVE a les estacions de Girona i Figueres disposaran de la possibilitat de fer ús del tiquet Combinat Rodalies, que permet fer servir tots dos mitjans de transport.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut