N-340 passant pel Perelló
N-340 passant pel Perelló
Barcelona

El RACC proposa treure els camions de l'N-340 i que passin per l'AP-7 amb un rescat del peatge

Per reduir l'"alt grau d'accidentalitat" de la carretera

RedaccióActualitzat

El RACC proposa treure els camions de gran tonatge que circulen per la carretera N-340 entre Nules (a la Plana Baixa, a Castelló) i Cervelló (Baix Llobregat) per reduir l'"alt grau d'accidentalitat" de la carretera. La idea seria desviar-los a l'autopista AP-7, de Torreblanca a l'Ametlla de Mar, o a Martorell. Per compensar els camions afectats per la restricció de circulació, la proposta del club automobilístic és que es fes el rescat total o parcial dels peatges de l'autopista AP-7.

El RACC recorda que una restricció semblant que s'aplica entre Nules i Orpesa des del 17 d'abril ha ajudat a reduir l'accidentalitat, sense cost per als transportistes. També es basa en l'experiència a l'N-II a Girona, on, el primer any de funcionament de la mesura, s'ha reduït l'accidentalitat entre Maçanet de la Selva i la Jonquera, i en aquest tram les víctimes mortals han estat 11 menys (de 15 s'ha passat a 4) durant el 2013.

Un mort o ferit greu cada cinc dies

Entre el 2010 i el 2012 hi ha hagut 72 morts i 130 ferits greus en accidents de trànsit a l'N-340, i això, segons el RACC, equival a una mitjana d'un mínim d'un mort o un ferit greu cada cinc dies, mentre que a l'AP-7 les xifres són d'un mort o un ferit greu cada 10 dies.

La mesura depèn de l'Estat


El club automobilístic constata que per implementar aquesta proposta és "imprescindible" la coordinació entre les administracions estatal i autonòmica, ja que per a la restricció se n'han de fer càrrec tant la DGT, al tram del País Valencià, com el Servei Català de Trànsit (SCT), a Catalunya. A més a més, el Ministeri de Foment, la Generalitat de Catalunya i la valenciana haurien de decidir com es repartirien el cost d'un rescat de peatges total o parcial.

Anar al contingut