Article del Sepla on denuncia la precaritat laboral de Swiftair.
Article del Sepla on denuncia la precaritat laboral de Swiftair.
Madrid

El Sindicat de pilots va denunciar Swiftair per precaritetat laboral, amb sous de 842 euros al mes

La companyia va estar en el centre de la polèmica arran de la denúncia del sindicat de Pilots, el Sepla, per la precarietat laboral

RedaccióActualitzat

L'accident de l'avió de Swiftair MD-83 a Mali revifa la polèmica per la precarietat laboral dels pilots de la companyiaL'aerolínia espanyola, amb una flota de trenta avions, va ser al centre de la polèmica arran de la denúncia del Sindicat de Pilots, el Sepla, per la precarietat laboral que diuen que aplica la companyia, amb sous per als pilots de menys de 12.000 euros l'any

En concret, el conveni de Swiftair contempla un sou de 842 euros bruts per als pilots. El Sepla denunciava fa només un any a la seva revista per als afiliats "Mach82" que la companyia "institucionalitza la precariteta laboral". El número 166 de juny de 2013 de la revista està disposible a internet. L'article es pot trobar a la pàgina 11.

"Menys de 12.000 euros l'any, un fet inaudit en el món de l'aviació"

El text explica que la direcció de la companyia i el comitè d'empresa van firmar un pacte on s'establien tres nivells salarials per als copilots. El més baix són aquests 842 euros bruts al mes, gairebé la meitat del que guanyaven fins llavors, 1.404 euros al mes. Tampoc cobraven les hores de vol.

Això sí, els pilots dels avions més grans de la companyia, com el MD-83 sinistrat a Mali, no entraven en les categories més baixes.

Escoles de vol

El Sepla qualifica Swiftair de paradigma del "pagar per volar", és a dir, fer servir les cabines dels avions com a escoles de vol perquè els pilots acumulin les hores necessaries per obtenir l'habilitació per a un avió concret.

Segons el sindicat, la companyia, en comptes de pagar un copilot, fa servir un estudiant de pilot que necessita acreditar les hores de vol i que fins i tot paga per fer la feina.

A més, el sindicat acusava l'aerolínia de facilitar l'acomiadament aprovant una indemnització màxima de 1.900 euros.

"Amenaça per la qualitat de les operacions"

La revista del Sepla és contundent en la seva valoració i afirma que les pràcitques de Swiftair podien suposar un "risc seriós per a la seguretat aèria".

L'aerolínia opera des del 1996 a Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica. L'aparell sinistrat havia passat una inspecció a fons feia menys d'un mes. 

 

Anar al contingut