El "Costa Concordia" tanca el seu periple al port de Gènova, on serà desballestat
El creuer arriba al port, on serà desmuntat, dos anys i mig després d'enfonsar-se i condemnar a mort 32 passatgers
La vida del "Costa Concordia" s'apaga. El seu naufragi va ser la notícia de l'inici del 2012 i durant dos anys i mig ha recordat la seva tragèdia embarrancat al davant les costes de l'illa de Giglio. Aquest diumenge ha arribat al port de Gènova, on serà desmuntat i passarà a ser un record negre de la navegació italiana i mundial.
El 23 de juliol va començar el trasllat del vaixell des de la costa italiana de Giglio. Durant quatre dies, el "Costa Concordia" ha viatjat arrossegat per dos remolcadors i acompanyat de dotze vaixells més que han supervisat el trajecte, de 300 quilòmetres.
Ara és al port de Gènova. Vuit petits remolcadors l'han entret a port en una operació que ha durat tot el matí, malgrat que les condicions meteorològiques eren excel·lents.
El destí del "Costa Concordia" és clar: el desballestament. El creuer serà buidat en els pròxims cinc mesos i acabarà fet miques en les mateixes drassanes que el van veure néixer. En total, l'operació s'allargarà 22 mesos.
La tragèdia i la covardia del capità
El "Costa Concordia" va embarrancar a l'illa de Giglio el 13 de gener de l'any 2012. A conseqüència de l'accident, 32 passatgers van morir i 64 més van quedar ferits.
La companyia naviliera va admetre que l'accident va passar perquè, canviant la ruta establerta, el capità del vaixell, Francesco Schettino, es va acostar massa a la costa.
Schettino afronta un procés judicial que va començar fa un any. L'acusen d'homicidi múltiple, d'abandó de la nau i de no haver informat les autoritats portuàries immediatament després del naufragi. Demanen per a ell vint anys de presó.