Barcelona

El mal temps d'aquest estiu ha repercutit en l'impacte econòmic, segons el balanç dels hotelers

A la costa, el mal temps ha repercutit en l'impacte econòmic de l'oferta hotelera i de restauració, i això, per a alguns, ha posat de relleu la necessitat d'introduir canvis en el model turístic

RedaccióActualitzat

Acaba l'agost i es pot dir que acaben les vacances d'estiu, la temporada turística canvia de ritme i molts establiments ja fan balanç. A la costa, el mal temps ha repercutit en l'impacte econòmic de l'oferta hotelera i de restauració, i això, per a alguns, ha posat en relleu la necessitat d'introduir canvis en el model turístic, com ara tenir oferta més enllà dels mesos d'estiu i dependre menys del turisme "low cost".

Canvi d'estratègia a la Costa Brava

La temporada d'estiu no ha estat bona, segons la Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona. Un mes d'agost amb xifres molt semblants a les del 2013, però un juliol dolent, el més dolent dels últims anys.

Hi ha hagut rècords històrics de pluja. Per exemple, a Girona han caigut fins a 278 litres per metre quadrat, cosa que no es veia des del 1906. A l'Estartit han estat 175 litres i aquesta xifra ens fa recular fins al 1967 si volem igualar-la.

El sector creu que cal aprendre la lliçó, i tenir en compte que a més de la meteorologia hi ha altres factors que hi han intervingut: el Mundial i que molts turistes europeus han fet les vacances més tard. Alguns hotelers ja busquen una nova estratègia i a partir del setembre ja es començarà a treballar per millorar la temporada vinent.

Baixada de turisme rus a la Costa Daurada

Aquest mes d'agost, algunes platges de la Costa Daurada estaven gairebé desertes. El cel ennuvolat i les pluges n'eren les causes. El temps atípic d'aquest estiu ha fet mal als negocis de platja, però també s'hi afegeix la crisi persistent i la baixada de turisme, com per exemple el rus.

Canvis a l'hora de buscar hotels

El temps és un factor elemental en el balanç de les vacances, si més no a l'estiu, però també ho és, per exemple, encertar l'allotjament en cas de viatge.

La relació dels hotels amb els seus clients està canviant per la irrupció de webs de recerca i reserva que permeten als usuaris escriure la seva opinió. Unes opinions que cada cop tenen més influència i són més consultades. I això ho ha de tenir en compte el sector de l'hostaleria, que ha de saber adaptar-se a les noves tendències.

Segons dades de diversos estudis del sector del turisme, un 98% dels clients d'hotels reconeixen que estan molt influïts per les opinions que llegeixen a internet.

Abans de triar un hotel, cada client visita una mitjana de 38 webs. I per últim, un 53% dels clients reconeixen que no farien cap reserva en un hotel que no tingués comentaris a internet.

Pernoctar en un vaixell

Una part de l'oferta turística vinculada a Barcelona passa per allotjar-se en vaixells al port de la ciutat, amb la condició de no engegar-ne el motor ni posar-lo a navegar. Una activitat econòmica il·legal, però que les diferents autoritats no acaben d'abordar.

Els turistes no estan registrats, els propietaris del vaixell no tenen llicència per llogar-los i tot el que ingressen no està declarat. Una situació que la capitania del port no pot afrontar sola.

Els usuaris del port estan cansats de l'incivisme d'alguns d'aquests turistes, ja que alguns orinen a l'aigua o fan festes fins a altes hores de la matinada.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut