El carril bus-VAO, una via infrautilitzada fins ara.
El carril bus-VAO, una via infrautilitzada fins ara.
Barcelona

El carril bus-VAO obre de manera permanent i en tots dos sentits

A partir d'aquest diumenge, el carril bus-VAO, de l'autopista C-58, obre tot el dia i en tots dos sentits

RedaccióActualitzat

A partir d'aquest diumenge, el carril bus-VAO, de l'autopista C-58, obre de manera permanent i en tots dos sentits, tots els dies de l'any.
Hi podran circular tots els vehicles que portin almenys dues persones.

Amb aquest canvi, el Departament d'Interior de la Generalitat vol donar més rendibilitat a una infraestructura que es va crear abans de la crisi econòmica, que va costar 81 milions d'euros i que fins ara ha estat infrautilitzada.

Tres canvis en dos anys

És el tercer canvi des que va entrar en servei, el 29 d'octubre del 2012, en el tram entre l'avinguda Meridiana de Barcelona i Ripollet.

L'objectiu era fomentar el transport públic i l'alta ocupació en una de les vies de més trànsit de Catalunya, però al cap de sis mesos de funcionament es va veure que no es complia. Per tant, el març del 2013 es va decidir reduir el nombre mínim d'ocupants dels vehicles: dels 3 van passar als 2.

Però la via continuava sent poc utilitzada. Es va observar que, durant els dies laborables, les principals retencions es formaven per entrar a Barcelona. El 18 de març del 2013, el carril bus-VAO es va obrir més hores al dia i, sobretot, en sentit Barcelona.

Amb aquest últim canvi, amb més hores de servei i dos sentits de la marxa, s'espera aconseguir, finalment, l'ús adequat del carril.

Per fer la via més segura, la velocitat màxima permesa es limita una mica més: passa de 100 km/h a 90 km/h. La separació entre sentits dins el carril queda delimitada per una línia grisa de 60 centímetres d'ample, sense cap mur de separació.
El que no canvia són els vehicles que el poden fer servir: autocars, autobusos, turismes amb dos ocupants o més i també motocicletes.

Anar al contingut