Imatge d'arxiu de passatgers a l'aeroport del Prat.
Imatge d'arxiu de passatgers a l'aeroport del Prat.
Madrid

Foment veu viable el tren llançadora per unir la T1 amb el centre de Barcelona

La data prevista perquè entri en funcionament seria el 2017

RedaccióActualitzat

Foment veu viable econòmicament el tren llançadora que proposa la Generalitat per unir el centre de Barcelona amb la T1 de l'aeroport. Ho ha assegurat la ministra Ana Pastor, que ha concretat que trauran a concurs la infraestructura i l'operador.

El tren llançadora ja té la llum verda de Foment i la data prevista perquè entri en funcionament seria el 2017, un cop s'ha comprovat que econòmicament és viable. 

El pla de la Generalitat preveu una inversió de més de 200 milions d'euros, 100 menys que el que plantejava el projecte inicial del ministeri. La previsió és unir la T1 amb Sants en 19 minuts, i amb Passeig de Gràcia, en 25, amb una freqüència de 15 minuts en comptes dels 30 actuals.

La T2 millora

Paral·lelament, la terminal 2 (T2) de l'aeroport del Prat ha doblat la seva superfície comercial i suma més de 10.000 metres quadrats i 42 punts de venda. La ministra de Foment, Ana Pastor, ha visitat aquest dilluns al matí les noves instal·lacions i ha destacat la importància de la col·laboració entre administracions i empreses privades.

La T2 va rebre l'any passat 11,2 milions de passatgers, una xifra que la converteix en el cinquè aeroport de la xarxa d'Aena en nombre de visitants. Pastor ha recordat que malgrat la crisi, l'any passat les instal·lacions van rebre un 72 % més de passatgers que l'any anterior i ha assegurat que "la nova oferta comercial està a l'altura d'una terminal que aposta per l'excel·lència".

Ara, la T2 suma un total de 10.215 metres quadrats i 42 punts de venda, contra els 24 del 2012. Una de les principals apostes d'aquesta remodelació ha estat la creació de la botiga de luxe multimarca adjudicada a World Duty Free Group, un espai de 214 metres quadrats en què es comercialitzen moda i complements de grans firmes internacionals com Versace o Tous.

Segons Aena, l'objectiu és oferir als usuaris de l'aeroport productes de les millors marques en un entorn de prestigi i exclusivitat atractiu i en què estiguin presents les últimes tendències de la moda i el luxe.

Una altra de les novetats és la implementació del model de botiga "walk through" o per la qual s'hi passa en tres dels establiments lliures d'impostos de la terminal. Aquest model de comerç obliga el passatger a passar pel centre de la botiga en el seu camí cap a la seva porta d'embarcament ja que està integrat en el flux natural dels passatgers fins a les zones d'embarcament. Aquest model de comerç és molt freqüent en aeroports internacionals com els de Heathrow, Milà, Vancouver, Aman o Cancún.
 

Anar al contingut