El parc de motos de Barcelona ha crescut un 30% en 7 anys.
Un 45% de les motos de Barcelona tenen més de set anys d'antiguitat. (Foto: ACN)
Barcelona

Un de cada tres motoristes no fa servir els intermitents quan gira, segons un informe del RACC

Ho diu un informe del RACC, que destaca que gairebé la meitat de les motos que hi ha a Barcelona tenen més de set anys d'antiguitat

RedaccióActualitzat

Cada vegada hi ha més motos a Barcelona, són més insegures i més contaminants. Ho diu el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), que proposa un pla PIVE. A més, alerta que un de cada tres motoristes (un 32% concretament) no utilitza els intermitents quan ha de girar. 

A Barcelona hi ha unes 300.000 motos i prop de la meitat (un 45%) tenen més de set anys d'antiguitat, i això implica més contaminació. Una solució seria incentivar la compra de vehicles nous. Lluís Puerto és el director tècnic de la Fundació RACC: "S'hauria de donar ajudes per la compra de motos, subvencionar la compra de les motos que, per exemple, portin sistemes de seguretat avançats, com els frens antibloqueig (ABS)."

A més de no posar l'intermitent, hi ha altres infraccions que destaca el RACC: un 10% avança pel carril de sentit contrari per no fer cua en un semàfor, un de cada cinc circula zigzaguejant entre carrils i un de cada quatre arrenca abans que el semàfor es posi verd. 

A la ciutat de Barcelona hi ha una mitjana de tres víctimes greus cada setmana per accident de moto, i només aquest any ja hi ha hagut 4.036 accidents de moto a la capital catalana, amb 15 morts, dels quals 12 eren els pilots. L'informe subratlla que "el factor humà és un dels aspectes que més influeix en la seguretat dels motoristes" i destaca la poca utilització dels intermitents.

Anar al contingut