Un treballador va a la feina en bicicleta a París.
França compensarà els treballadors que facin servir la bicicleta.
París

França pagarà 25 cèntims per quilòmetre a qui vagi a la feina amb bicicleta

Aquesta és una de les mesures més populars d'un pla per fomentar el transport públic i reduir l'energia nuclear

RedaccióActualitzat

Les autoritats franceses volen fer una revolució energètica que passa per retallar el consum. Els diputats han fet un primer pas per reduir el pes de l'energia nuclear i per rebaixar els desplaçaments amb vehicle privat. Entre altres mesures, preveuen deduccions fiscals a les empreses que impulsin el transport públic i la bicicleta abonant als treballadors 25 cèntims per quilòmetre.

La nova llei de la transició energètica pretén reduir a la meitat el consum d'energia d'ara al 2050. Per aconseguir-ho, el projecte planteja canvis en l'ús de les fonts d'energia: retallar un 30% l'ús de combustibles fòssils i augmentar un 40% el de les energies renovables. Per disminuir el consum d'energia, el govern aplicarà noves polítiques de mobilitat. Per exemple, vol incentivar les empreses que fomentin l'ús de la bicicleta entre els seus treballadors amb una aportació d'uns 25 cèntims per quilòmetre. També aplicarà bonificacions a les cotitzacions socials de les empreses que promoguin l'ús del transport públic o fomentin compartir vehicle entre els seus empleats. S'ha previst instal·lar 7 milions de punts de càrrega per a cotxes elèctrics i bonificar amb 10.000 euros el canvi d'un vehicle dièsel per un d'elèctric.

Un dels objectius d'aquesta llei francesa és la reducció de residus. En aquest sentit, la nova normativa prohibirà l'ús de coberts i vaixelles de plàstic a partir del 2020. També es penalitzarà amb multes de fins a 300.000 euros o dos anys de presó l'obsolescència programada dels aparells.

Les autopistes no seran gratuïtes el cap de setmana

Mentrestant, el primer ministre francès, Manuel Valls, ja ha descartat que les autopistes siguin gratis el cap de setmana, una possibilitat que va proposar la ministra d'Ecologia i Transports, Ségolène Royal. "És una qüestió que no està d'actualitat i que, per tant, no s'ha d'estudiar", ha afirmat Valls. Unes declaracions que demostren el desacord que hi ha dins de l'executiu.

A més de la gratuïtat de les autopistes el cap de setmana, Royal també va plantejar rebaixar el preu un 10% la resta dels dies. Amb aquesta mesura, la ministra preveia compensar els ingressos que no es percebran per l'eliminació de la taxa ecològica. El ministeri va decidir suprimir aquesta taxa per considerar que perjudicava essencialment els transportistes.

Anar al contingut