Imatge de la inundació de les vies de l'AVE a Girona
Imatge de la inundació de les vies de l'AVE a Girona
Girona

Foment es compromet a tapar el forat per on es es va inundar l'AVE a Girona al setembre

Ministeri i ajuntament han acordat acabar totes les obres que Adif té pendents a la ciutat

RedaccióActualitzat

El Ministeri de Foment s'ha compromès a tapar el forat per on el mes de setembre van entrar els 50 milions de litres d'aigua que van inundar el túnel de l'AVE a Girona, fet que va obligar a interrompre el servei gairebé una setmana en direcció França. Foment i responsables de l'Ajuntament de Girona han acordat fer les actuacions pertinents sobre la zona del forat, situada a Mas Xirgu, i també han parlat d'altres obres que Adif té pendents a la ciutat, a les quals ja s'ha posat data. D'aquestes obres, la més important és la del Parc Central, que començarà el mes de gener.

L'alcalde, Carles Puigdemont, ha valorat molt positivament la trobada, destacant el canvi d'actitud del ministeri i el "compromís i concreció" per part d'aquest: Foment s'ha compromès a resoldre la major part de les sol·licituds d'actuacions entre els mesos d'octubre i novembre. Ha recordat, això sí, que és molt important dur a terme mesures urgents per evitar noves inundacions de les vies del tren.

Aquesta reunió estava pactada des de feia un mes, abans de les inundacions, per discutir sobre les obres pendents de completar, de manera que els problemes relacionats amb la inundació s'han afegit a la llista de temes a tractar. Segons l'ajuntament, s'ha trobat solució a tots els problemes plantejats, fins i tot a la desaparició del "finger", el passadís que connecta l'estació de tren convencional amb la d'alta velocitat. Tot i que el ministeri no estava d'acord a construir un pas subterrani com s'havia demanat, finalment s'ha avingut a estudiar una altra proposta del consistori: la construcció d'una marquesina que substitueixi aquest pas. Les obres les pagaria l'ajuntament.

D'altra banda, cal reposar la llosa de l'estació, a l'espai que estava ocupat pel Parc Central. Des de Girona es va redactar una proposta de projecte, i des de Madrid se n'està preparant un altre. "El que ha quedat clar és que el projecte de l'ajuntament ha de servir de base; a partir d'aquí ja ens posarem d'acord fins on arriba un o arriba l'altre", ha declarat l'alcalde. Aquestes obres començarien el gener del 2015, tot i que inicialment es preveia acabar els treballs a finals d'aquest any.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, s'ha mostrat satisfet per aquests acords i confia que el ministeri complirà amb els calendaris acordats. "El govern ha estat molt exigent discretament aquests dies i ens els propers dies seguirem també treballant perquè cal endreçar definitivament el ferrocarril a Girona, la ciutat ho mereix", ha manifestat.

Puigdemont ha reconegut que el ministeri ha estat "prudent i responsable", ja que no s'ha arriscat a posar una data final per tenir totes les obres acabades. "No es tracta de dir quin dia concret acabaran les obres, sinó que cal destacar que comencen amb voluntat d'acabar-les i seguint la voluntat del que ha expressat la ciutat", ha afirmat.

Anar al contingut