Barcelona

Investigadors nord-americans han trobat una molècula de la xocolata que estimula la memòria

Investigadors nord-americans han trobat una molècula de la xocolata que actua directament sobre la zona del cervell que gestiona la memòria

No és estrany que recordem amb facilitat el gust de la xocolata. Segons investigadors de la Universitat de Columbia, a Nova York, aquest aliment és beneficiós per a la memòria. Ja fa molt de temps que se sap que el cacau té components que estimulen la memòria, com ho fa també la cafeïna.

Però ara n'ha arribat la prova experimental. Es van estudiar dos grups de persones d'entre 50 i 69 anys. Uns van prendre quantitats elevades de xocolata durant tres mesos, i els altres, no. I els primers van mostrar més bona memòria en les proves posteriors. A més, s'han pogut determinar els actors implicats.

David Bueno, del departament de Genètica de la Universitat de Barcelona, explica que "en aquest estudi han trobat una molècula que actua directament sobre una zona del cervell que és justament la que gestiona la memòria i permet els nous aprenentatges."

Aquest component de la xocolata són els flavonoides, sobretot l'epicatequina, que fa augmentar el flux sanguini i la generació de neurones. I això reforça la memòria, especialment en persones d'edat avançada. Per això, l'estudi, publicat a la revista "Nature Neurosience", pot obrir la porta a un fàrmac per pal·liar els efectes de l'Azheimer.

Segons Bueno, "es podrien produir sintèticament al laboratori i podria ser un fàrmac, en un futur, per tractar qualsevol malaltia relacionada amb la pèrdua de memòria o de capacitats cognitives en general."

Tenir el fàrmac tindria l'avantatge de poder establir exactament la dosi que es pren.