Barcelona

La línia C-2 de Rodalies patirà els efectes de les obres de l'AVE durant dos anys

A partir del 31 de gener, les obres de l'AVE entorn de l'estació de Sant Andreu Comtal de Barcelona provocaran canvis en el recorregut i el temps de viatge a la línia C-2 de Rodalies. Aquesta línia, que utilitzen diàriament unes 130.000 persones, serà la més perjudicada per les afectacions, que duraran aproximadament dos anys. Així, des del febrer la C-2 deixarà de cobrir el trajecte entre Maçanet-Massanes i Sant Vicenç de Calders per passar a subdividir-se en tres trams, un dels quals substituirà l'actual línia C-10 a l'aeroport. Les obres també obligaran a fer diversos canvis a la línia C-1, així com als trens de mitjana distància del corredor Barcelona-Girona-Portbou.

Actualitzat
Els responsables de Renfe i Adif han explicat les afectacions sobre la xarxa de Rodalies que suposaran les obres de l'AVE entorn de l'estació de Sant Andreu Comtal, a Barcelona. Segons han dit, els canvis són inevitables ja que els treballs limitaran la capacitat operativa en el tram comprès entre la Sagrera i Sant Andreu Comtal, que es convertirà en una estació "de pas".

Nou esquema a la C-2 a partir del 31 de gener

Els 130.000 usuaris diaris de la línia C-2, que enllaça Maçanet-Massanes amb Sant Vicenç de Calders, seran els més perjudicats per les actuacions. La línia deixarà de cobrir l'actual recorregut i passarà a subdividir-se en tres relacions:

- Línia C-2 nord, farà el trajecte entre Sant Celoni/Granollers fins a l'aeroport, i substituirà l'actual línia C-10.

- Línia C-2 sud, anirà des de Sant Vicenç de Calders/Vilanova fins a l'estació de França.

- Línia anomenada "passant", que connectarà Castelldefels amb Granollers.

El nou esquema comportarà la desaparició de la línia C-10, que enllaçava l'estació de França amb l'aeroport, i que a partir del 31 de gener es farà a través de la línia C-2 nord, amb dos trens per hora i sentit.

Segons el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, la divisió de la C-2 provocarà que uns 3.400 viatgers diaris (el 2,5% dels seus usuaris) perdin la connexió directa i hagin de fer algun tipus de transbord per arribar a la destinació. També ha afirmat que, en canvi, unes 2.000 persones (l'1,5%) hi sortiran guanyant i evitaran haver de canviar de tren.

Es calcula que el conjunt de trens de la línia C-2 sud reduiran el temps de viatge en uns tres minuts, tot i que perdran la connexió directa amb el traçat nord. A partir de les nou del matí, els trens passaran cada quinze minuts, a diferència de la freqüència actual, que se situa entre els set i els vint-i-tres minuts.

A la C-2 nord, les obres de l'AVE comportaran un augment mitjà del viatge de cinc o sis minuts, i es reduiran de sis a cinc el nombre de trens per hora entre Granollers i Barcelona en hora punta.

Canvis també a la C-1

La principal afectació a la C-1 serà l'augment del temps de viatge, que serà d'entre dos i dotze minuts més, depenent del trajecte i de l'hora que es faci el viatge.

La majoria dels trens, a més, pararan a les estacions de Montgat, Montgat-nord i Cabrera de Mar/Vilassar.

Més durada per als trajectes de mitjana distància

Pel que fa als trens de mitjana distància que cobreixen el trajecte Barcelona-Portbou veuran incrementat el temps de recorregut entre sis i onze minuts més.

Renfe també preveu incrementar l'oferta des de Llançà a Portbou i de Barcelona fins a Figueres, encara que s'eliminarà un servei entre Girona i Figueres de dilluns a divendres.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut