Barcelona
Un estudi que han realitzat investigadors del departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) conclou que una dieta rica en polifenols i àcids grassos poliinsaturats -cervesa, te, raïm, oli, fruites i verdures o peix blau - augmenta la producció de cèl·lules mare al cervell. Amb aquests resultats, segons l'estudi publicat al Journal of Alzheimer Disease, una dieta antioxidant podria endarrerir l'aparició i l'evolució de l'Alzheimer.
L'estudi, publicat al Journal of Alzheimer Disease, ha demostrat que es produeixen més cèl·lules a la zona del bulb olfactiu i de l'hipocamp del cervell dels animals alimentats amb una dieta antioxidant, unes zones que resulten especialment danyades quan es pateix Alzheimer. Els polifenols es troben en aliments com la cervesa, el te, el raïm, l'oli d'oliva, el cacau i en fruites i verdures, i els àcids grassos poliinsaturats en el peix blau, el blat de moro, la soja, el gira-sol i la carbassa, entre altres aliments.
Més d'un 30% dels casos d'Alzheimer a Espanya no estan diagnosticats
Els malalts d'Alzheimer podran tenir un aparell localitzador
El descobriment de tres gens relacionats amb la malaltia de l'Alzheimer suposa un pas endavant enorme per superar-la
Normes de participació:
TancaEls nostres portals:
tv3.cat