Fotografia

La retrospectiva més gran del fotògraf Henri Cartier-Bresson omple d'imatges el CaixaForum

La retrospectiva més gran que mai s'ha organitzat al voltant del fotògraf Henri Cartier-Bresson s'ha instal·lat al CaixaForum de Barcelona. L'exposició mostra els 350 millors treballs del genial artista, imatges captades sobretot durant els seus viatges a països com la Xina, l'Índia o Mèxic i retrats de personatges cèlebres com Giacometti o Henri Matisse. CaixaForum ofereix també la possibilitat de descobrir el Cartier-Bresson més íntim, amb fotografies familiars i objectes personals que no s'havien ensenyat mai al públic. La mostra, que només s'ha vist a París, estarà oberta fins al 4 de gener.

Actualitzat
La retrospectiva d'Henry Cartier-Bresson que es presenta a Caixa Forum mostra el caràcter eminentment viatger d'aquest fotògraf. Cartier-Bresson, al llarg del segle XX, va recórrer països ben distants en l'estètica, però pròxims geogràficament, com els Estats Units i Mèxic, o França i Espanya, o el Japó i la Xina. Les seves obres són autèntics paisatges, però no paisatges físics, sinó paisatges humans on la instantània sempre capta moments corals, emocions col·lectives, mirades carregades de missatges. Aquest reporter i, alhora, poeta de la fotografia també va practicar el gènere del retrat, ben pròxim a la seva fotografia humana, però, aquest cop, captant sempre el gest més simple o l'expressió que més identificava grans personatges, com Henry Matisse o Pablo Picasso. En l'exposició també hi ha un espai per al que s'anomenen "còpies d'època", fotografies positivades poc després d'haver-se revelat els carrets. Són fotos fetes amb paper de gelatina de plata, una tècnica molt antiga que, ara, té un valor artístic afegit. I, per acabar, també hi ha un espai dedicat a 93 imatges seleccionades pel mateix Cartier-Bresson dels fotògrafs que més l'han commogut. Són obres que destaquen tant pel valor històric com per la capacitat de copsar, a través del visor de la càmera, la sensualitat, la imaginació i el realisme del moment en què van ser captades.
Anar al contingut