Comissió d'investigació sobre el Carmel

Puig defensa la transparència en l'adjudicació d'obres i nega el cobrament de comissions

La comissió d'investigació sobre l'esfondrament del Carmel continua al Parlament amb la segona sessió de compareixences. Avui és el torn del l'exconseller d'Obres Públiques Felip Puig i de l'anterior director general de Ports i Transports Enric Ticó. Puig ha defensat la gestió tècnica i l'ajudicació d'obra de l'anterior govern i ha atribuït l'accident del Carmel a la gestió del tripartit. Les compareixences es poden seguir minut a minut als portals telenoticies.com i catalunyainformacio.com.

Actualitzat
La segona jornada de compareixences a la comissió d'investigació sobre la crisi del Carmel ha arrencat passades les quatre de la tarda amb l'exconseller de Política Territorial Felip Puig, que aporta el seu testimoni sobre el projecte d'obres de la línia 5 del metro. En defensa la gestió de CiU Durant la primera compareixença de Joaquim Nadal, el conseller va assegurar que el govern de CiU va fer moltes adjudicacions irregulars. Avui, Felip Puig ha tingut l'ocasió de respondre a aquestes acusacions. Felip Puig ha defensat la gestió tècnica i l'ajudicació d'obra de l'anterior govern i ha rebutjat que les seves decisions hagin tingut res a veure amb l'accident del Carmel. Ben al contrari, Puig ha atribuït l'accident del Carmel a la gestió del tripartit. Sobres les causes directes de l'enfonsament, Puig ha assegurat que no té arguments per afirmar si l'accident s'hauria pogut evitar o no, perquè fa ja més d'un any que no ocupa el càrrec de conseller d'Obres Públiques. Tot i això, Puig ha assegurat que no va existir "ni una ombra de sospita" sobre la bona marxa de les obres, i ha afegit que res fa preveure "una relació causa-efecte entre el mètode constructiu i l'accident", una tesi que sí que manté l'actual conseller d'Obres Públiques. Acusa Nadal de falta de control i de crear desconfiança Puig ha acusat el seu successor, Joaquim Nadal, de falta de control de les incidències de les obres públiques en general i, en concret, de les de la línia 5 del metro. Puig ha subratllat que en l'etapa de CiU el seguiment que es feia de les obres era "permanent, tant des del punt de vista polític com tècnic", i ha sentenciat: "Al llarg de 23 anys de govern no recordo que mai se'ns enfonsés cap túnel." Pel que fa al canvi d'ubicació del túnel, Puig ha dit que la decisió es va prendre el 2003 durant el govern de CiU, però que no va ser fins al febrer del 2004, amb el nou govern, quan es va encarregar el projecte modificat. L'exconseller ha defensat l'externacionalització de les obres que, segons ha dit, "no és perniciosa ni dolenta", i pel que fa a la suposada concentració d'obres públiques, ha assegurat que els processos de contractació es van portar amb plena transparència. En aquest sentit, ha denunciat el clima de desconfiança sobre el sector de l'obra pública que està creant l'actual conseller Nadal. "No, i rotundament no" I Puig ha hagut de respondre també una de les preguntes més esperades d'aquesta comissió, sobre si té constància que el seu partit cobrava comissions a partir de la contractació d'obra pública. Li ha arribat des del banc del PP. L'exconseller ha respost clar i senzill: "No i rotundament no." Després de la intervenció de Puig serà el torn de l'exdirector general de Ports i Transports de la Generalitat Enric Ticó, que intentarà demostrar que quan va aprovar el canvi d'ubicació del túnel de maniobres al Carmel hi havia prou garanties de seguretat.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut