La vaga dels controladors, abans al Twitter que enlloc

Actualitzat
El caos que s'ha apoderat de l'espai aeri espanyol ha tingut una forta repercussió a les xarxes socials i s'ha convertit en un dels temes més comentats del dia al Twitter, no només en l'àmbit català i espanyol, sinó també mundial. Les etiquetes #controladores, #Barajas o #Aena s'han situat entre els deu primers llocs del més popular d'internet, segons el web TweetStats.com, especialitzat en estadístiques sobre l'ús d'aquesta xarxa social. A Catalunya, dels deu temes del dia més comentats, cinc també han estat relacionats directament amb la vaga, segons Twit.cat. El mateix passa amb #controladores, la seva versió catalana #controladors, i #aena, #vaga i #prat. A més, dues dels deu més utilitzades -aquestes de clar to sarcàstic- #etfelicitofill i #unaplaus, també s'han usat en moltes piulades per parlar d'aquesta qüestió.

Però si ja no es pot considerar una novetat que els usuaris comparteixin informació, expressin les seves queixes o ironitzin sobre una qüestió de màxima repercussió ciutadana a les xarxes socials, sí que ho és el fet que per primera vegada un ens públic com Aena ha usat abans aquesta via que la tradicional a través d'un comunicat oficial per fer pública la notícia que els controladors tornaven als seus llocs de treball. Visca!!! Ho ha fet des d'@aenainformacion amb aquesta piulada, que ràpidament ha estat reenviada pels usuaris.

La immediatesa i la capacitat informativa d'aquesta eina han estat dos valors que també han aprofitat les mateixes companyies aèries per informar els passatgers afectats. Un exemple d'això són els comptes de Twitter de les aerolínies Iberia, Vueling o British Airways, que no han parat de nodrir d'informació d'última hora mentre el conflicte no ha començat a resoldre's.

Els controladors fan sentir la seva veu

Però a banda dels afectats i perjudicats per la vaga, els controladors aeris també han volgut fer sentir la seva veu, obrint-se comptes al Twitter en les darreres hores com ControllerMag, on han donat la seva versió dels fets i han penjat un enllaç per explicar què va passar la darrera vegada que els militars es van fer càrrec de l'espai aeri.

I César Cobo, portaveu de la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA), que en el conflicte anterior, a l'agost es va convertir en tot un fenomen a la xarxa, n'ha tingut prou amb publicar dos missatges al seu mur del Facebook per rebre milers de comentaris.

L'emprenyada de milers de viatgers que han vist arruïnat el seu pont ha provocat que grups del Facebook originalment creats per defensar els interessos dels controladors, com el cas de Por la verdad sobre el tema dels Controladores Aereos Españoles, hagin estat aprofitats per deixar-hi missatges en contra seva. Alhora, d'altres han optat per titllar-los d'impresentables o directament per demanar-ne l'acomiadament, com en aquest grup, amb més de 4.000 amics.

I mentre al Facebook als murs de molts usuaris es feia evident que molts afectats renunciaven als seus vols a Sardenya, Londres o Venècia i optaven per agafar el cotxe i anar a alguna destinació de l'interior de l'Estat o el sud de França, al Twitter Andreu Buenafuente, un dels "twittaires" amb més seguidors, ha aconseguit força repercussió amb el vídeo que ha penjat al YouTube quan s'ha quedat atrapat a l'aeroport de Bilbao amb altres membres d'El Terrat. Com no podia ser d'altra manera, Buenafuente i Berto Romero, Jordi Évole i José Corbacho han fet ús de l'humor i la ironia.



"Vivan los controladores aéreos de España!". Visca!!!


Anar al contingut