Barcelona

L'estalvi aconseguit amb el corredor mediterrani triplicaria la inversió necessària

El "lobby" empresarial Ferrmed va presentar el 2009 un estudi sobre la viabilitat d'un eix ferroviari de mercaderies a Europa que uneixi directament el Mediterrani peninsular, des d'Algesires, amb les ciutats del nord d'Europa i Escandinàvia. Segons un dels escenaris previstos per la construcció de la línia en l'horitzó del 2025, que inclou eliminar els colls d'ampolla ferroviaris actuals i construir circumval·lacions a les grans àrees metropolitanes, la inversió calculada és de 177.800 milions d'euros. Els càlculs d'aquest estudi revelen que l'estalvi que s'aconseguiria triplicaria la inversió necessària.

RedaccióActualitzat




L'estalvi arribaria tant en el cost d'operar el transport de les mercaderies, amb l'actual model basat en el camió, com en el temps de viatge i transport i en els accidents i la contaminació, si comparem la utilització del tren en comptes dels camions.

Amb aquesta inversió seria possible arribar a transportar al 2025 el 17% de totes les mercaderies a través del ferrocarril en els països d'aquest eix, segons Ferrmed, i entre el 24 i el 28% de totes les mercaderies que es transporten a llarga distància. Hi hauria, per tant, un traspàs de bona part de la càrrega actual i de la futura un altre cop al ferrocarril, revertint la tendència a la disminució del pes del tren en les últimes dècades.
Anar al contingut